عصر خودرو

وزیر نفت عراق؛

صادرات نفت از کرکوک به یک میلیون بشکه می‌رسد

عصر بازار- وزیر نفت عراق گفت: تولید نفت خود از میادین کرکوک را به یک میلیون بشکه در روز افزایش خواهیم داد.

صادرات نفت از کرکوک به یک میلیون بشکه می‌رسد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر  ، «جبار العیبی» وزیز نفت عراق گفت: قصد داریم تولید خود از میادین نفتی کرکوک را به یک میلیون بشکه در روز افزایش دهیم. وی در بازدید از میادین نفتی «بای حسن» و «آوانا» دستور سرعت بخشیدن به باز گرداندن عملیات را خواستار شد.

    همچنین صادرات نفت عراق از میادین کرکوک از زمان باز پس گرفتن کنترل منطقه کردستان عراق به دست نیروهای تحت فرمان دولت مرکزی این کشور به حالت تعلیق درآمده است.

    در هفدهم ماه گذشته میلادی نیروهای عراقی، کنترل میادین نفتی «بای حسن» و «آوانا» را در شمال شرقی کرکوک به دست گرفتند. «العیبی» در ماه گذشته میلادی از مقامات کردستان عراق درخواست کرده بود که به بغداد اجازه استفاده از خط لوله خود را بمنظور صادرات نفت خام کرکوک بدهند؛ اما همچنان هیچ جوابی از آنها دریافت نکرده است.

    بر همین اساس، عراق حداقل نیازمند 3 ماه زمان برای تعمیر خط لوله قدیمی انتقال نفت خام کرکوک به بند «سیحان» در ترکیه است و از ماه مارس سال 2014 میلادی، به دنبال آسیب رساندن گروهای تکفیری به خط لوله کرکوک-سیحان که دارای ظرفیت انتقال 600 هزار بشکه نفت در روز است، این خط لوله مهم از چرخه صادرات نفت عراق خارج شده است.

    بر پایه این گزارش، وزارت منابع طبیعی کردستان عراق برای بازگرداندن مواد لازم که قبل از رسیدن نیروهای عراقی برداشته شده بودند و وجود آنها برای بکارگیری در میادین نفتی لازم است، همکاری لازم با بغداد را نمی کند.

    برچسب ها