عصر خودرو

در کارگاه تخصصی بازاریابی دیجیتال عنوان شد؛

شبکه‌های اجتماعی گنج طلای کسب و کارهای نوین

عصر بازار- کارشناس حوزه کسب و کار دیجیتال گفت: شبکه‌های اجتماعی گنج طلای هر کسب و کاری در حوزه دیجیتال محسوب می‌شود.

شبکه‌های اجتماعی گنج طلای کسب و کارهای نوین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، فرزاد عباسی در کارگاه تخصصی بازاریابی دیجیتال در یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال ضمن ارائه توضیح مختصری در خصوص رایانش ابری (cloud computing) اظهار داشت: این امکان اتمسفر جدیدی را برای ما ایجاد کرده که بر اساس این قابلیت نوین و بسیار کارآمد، دسترسی تمام کاربران فضای مجازی به تمام اطلاعات و داده های ذخیره شده آنها فراغ از موقعیت مکانی و زمانی امکان پذیر است.

    این مشاور توسعه کسب و کار دیجیتال ادامه داد: این قابلیت در کنار وجود شبکه های اجتماعی و وجود امکان دسته بندی و شخصی سازی اطلاعات سبب شده که ابزارهای متعدد، کارا و خلاقانه ای برای تحقق ایده های مختلف بازاریابی در دسترس قرار بگیرند.

    وی فضای مجازی را فرصت مغتنمی برای بازاریابی دیجیتال معرفی کرد و افزود: اما این فرصت تنها با داشتن آگاهی های لازم و بر اساس نیازسنجی از گروه مخاطبان می تواند کارآمد باشد.

    وی فضای اینستاگرام را فرصت بسیار خوبی برای تبلیغات و معرفی کسب و کار دانست و گفت: اینستاگرام با داشتن بیش از 700 میلیون کاربر قابلیت معرفی و شناساندن هرنوع کسب و کاری را به تمام مخاطبانش در سراسر دنیا دارد و با شناخت این شرایط در صورت ارائه یه محصول یا خدمت منحصر بفرد و خلاقانه، می توان زنجیره قدرتمندی از خدمات طلایی را ارائه و گروه گسترده ای از مخاطبان را جذب کرد.

    عباسی خاطر نشان کرد: مهم ترین بخش بازاریابی دیجیتال پس از مبحث ابزار، داشتن استراتژی های مدون و حساب شده محتوایی است و در این زمینه باید از هر نوع کپی کار جلوگیری کرد.

    وی ادامه داد: یکی از بزرگترین مزایای فضای مجازی این است که شما به راحتی می توانید به دور از تقلید و کپی برداری مدل کاری خودتان را به گروه مخاطبان خود ارائه دهید.

    عباسی ضمن معرفی نمونه های موفق اجرا شده رایانش ابری توسط ایرانی های سراسر دنیا ، بزرگترین سرمایه در این زمینه را نیروی انسانی عنوان کرد و بیان داشت: نیروهای انسانی در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرند اما نقطه اشتراک تمامی این دسته بندی ها وجود ظرفیت بالای کودکان و نوجوانان در خلق و ابداع استارت آپ های خلاقانه و نوین و در سراسر دنیاست.

    این کارشناس حوره کسب و کار دیجیتال با اشاره به حضور و رشد قارچ گونه استارت آپ ها در ایران تصریح کرد: این روند در کشور ما با سرعت و بدون بسترسازی مناسب انجام شده و به شدت نیازمند مدیریت این دانش و ظرفیت ارزشمند است.

    وی ادامه داد: در این صورت می توانیم به جای اینکه بسیاری از کارها را از ابتدا و با صرف هزینه های بالا به انجام برسانیم، با استفاده از مرجعی از استارت آپ ها و بررسی راه های موفقیت و شکست آنها، تجارب بسیار مفید کاربردی را به جامعه جوان و خلاق خود ارائه دهیم.

    عباسی پنج مورد را در موفقیت بازاریابی دیجیتال حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: برای موفقیت در این زمینه باید بدانید که روی چه چیزی کار می کنید، برای چه کسی، کجا، با چه نتیجه ای و با چه درآمدی کار می کنید تا بتوانید یک طرح ریزی ساده و ابتدایی اما اصولی برای کسب و کار خود داشته باشید.

    وی، شبکه اجتماعی اینستاگرام را با 700 میلیون کاربر سردمدار تبلیغات و بستر مناسب بازاریابی دیجیتال معرفی کرد و تأکید کرد: تصویر محور و user friendly بودن این شبکه اجتماعی موجب شده که در صدر جدول و پس از آن تلگرام در این جایگاه قرار بگیرد.

    وی در پایان خاطر نشان کرد: در بازاریابی دیجیتال ثروت واقعی پول و اسکناس نیست بلکه شبکه ارتباطی و دامنه وسیع مخاطبان و دنبال کنندگان است که ثروت حقیقی در فضای مجازی محسوب می‌شود.

    شایان ذکر است یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال از تاریخ 20 لغایت 26 آبان ماه در محل مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار می شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو