عصر خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت خطاب به اصناف؛

ایجاد شرکت هایی صادراتی با سهامداری واحدهای صنفی

عصر بازار- وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار ایجاد شرکت های بزرگ صادر کننده با سهامداری واحدهای صنفی شد و گفت: نظارت دقیق بر برگزاری انتخابات صنفی باید صورت گیرد.

ایجاد شرکت هایی صادراتی با سهامداری واحدهای صنفی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، محمد شریعتمداری با ارسال پیامی به دهمین اجلاسیه ششمین دوره آیندگان اتاق اصناف گفت: امروز شبکه عظیم نظام صنفی کشور وظیفه خطیر حفظ ثبات و آرامش را در بازار دارد و ایجاد ثبات در فضای اقتصادی ایران را به دوش می کشد بنابراین اصناف آئینه تمام نمای اقتصاد ایران هستند.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: کنترل تکانه های ناشی از حوادث کوتاه مدت اقتصادی و پرهیز از بهره کشی از فرصت های سیاه اقتصادی از سوی جامعه اصناف، تقوای حرفه ای این قشر خدوم را متذکر می شود.

    وی تأکید کرد: اکنون اشتغال مشکل بزرگ کشور است که با توسعه شبکه صنفی و تکیه بر گسترش شبکه صنوف کشور امکانپذیر است. به نحوی که واحدهای مقیاس کوچک ولی در سطح وسیع می تواند به ایجاد ارزش افزوده بالاتر و تولید ناخالص داخلی بیشتر کمک کند.

    این عضو کابینه دوازدهم خواستار صادرات صنوف تولیدی با نظارت اتاق اصناف کشور شد و گفت: صادرات صنوف تولیدی قابلیت گسترش فوق العاده ای دارد که شایسته است با برنامه ریزی عملیاتی برای بازگشت صنوف تولیدی به عرصه صادرات غیرنفتی کشور و گسترش نمایشگاه های این بخش مهم اقدامات لازم به عمل آید.

    شریعتمداری ایجاد شرکت های بزرگ و متوسط صادر کننده واحدهای صنفی را از جمله انتظارات وزارت صنعت دانست و خاطرنشان کرد: نظارت دقیق در برگزاری اتحادیه های صنفی سطح کشور و زدودن هرگونه فساد در انتخابات باید پیگیری شود.

    برچسب ها