عصر خودرو

معاون وزیر صنعت؛

۲۰ درصد صادرات کشور به صنایع معدنی اختصاص دارد

عصر بازار- معاون معدن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان ایمیدرو گفت: در حالی که سهم معدن و صنایع معدنی از تولید ناخالص کشور به ۵ تا ۶ درصد می رسد، سهم این بخش از صادرات ایران ۲۰ درصد است.

۲۰ درصد صادرات کشور به صنایع معدنی اختصاص دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، مهدی کرباسیان روز دوشنبه در آیین قدردانی از صادرکنندگان نمونه استان زنجان افزود: در صادرات هفت ماهه امسال از مجموع صادرات کشور، سهم معدن و صنایع معدنی پنج میلیارد و 400 میلیون دلار بود.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان ایمیدرو ادامه داد: ایران بر اساس شاخص های بین المللی پانزدهمین کشور معدنی جهان محسوب می شود و این آمار بر اساس آمار اکتشافات موجود اعلام شده و از طرفی اکتشافات معدن در کشور به دلیل سایه نفت بر اقتصاد ایران، چندان مورد توجه قرار نگرفته است.
    وی معدن و صنایع معدنی را از بخش های مورد توجه و اولویت دار دولتهای یازدهم و دوازدهم خواند و اضافه کرد: در حالی که صادرات زنجیره فولاد در سال های 90 و 91 بسیار محدود بود، در هفت ماهه سال جاری بیش از چهار میلیون و 700 هزار تن از محصولات این بخش صادر شده است.
    کرباسیان تاکید کرد: در صورتی که میزان صادرات زنجیره فولاد تا پایان سال به هشت میلیون تن برسد، ایران یکی از کشورهای دارای شاخص های پیشرفت در حوزه فولاد و صنایع معدنی محسوب می شود.
    رئیس هیات عامل سازمان ایمیدرو گفت: امسال 500 تن از صادرات زنجیره تولید ایران مختص آهن اسفنجی بود، به گونه ای که امروز، جمهوری اسلامی مقام اول صادرات این بخش را در دنیا به خود اختصاص داده است.
    وی بر لزوم همکاری و همراهی تمام بخش ها برای حل مشکلات بخش تولید و اشتغال تاکید کرد و افزود: در صورتی که نتوان عدالت مالیاتی را ایجاد و راه را برای صادرکنندگان تسهیل کرد، حداقل تبعات آن می تواند توقف رشد صادرات باشد.
    کرباسیان با بیان اینکه باید پذیرفت که از مشکلات حوزه های مختلف صنعت، معدن و صنایع معدنی موضوع تکنولوژی است، خواستار شکل گیری شرکت های بزرگ صادراتی در سطح کشور شد.
    وی اظهار کرد: نقشی که صادرکننده در توسعه اقتصادی کشور دارد، بسیار مهم است و کشور بر مبنای تولید پیشرفت و جایگاه و عزت خود را در جهان پیدا می کند.
    این مسئول یادآورشد: بحث اشتغال، توسعه و بویژه صادرات مبحثی اساسی بوده و موضوعی است که تمام دلسوزان کشور به آن باور دارند و هر گامی که فعالان اقتصادی برای تولید و صادرات کشور برمی دارند به حتم در سربلندی ایران موثر است.
    کرباسیان با بیان اینکه اغلب معادن ایران، معادن رو باز محسوب می شوند، ادامه داد: در معادن مختلف دنیا معادن زیر زمینی و کف اقیانوس ها به دلیل فناپذیری معادن مطرح است و به همین دلیل مواد معدنی از موادی به شمار می آید که در سال های آینده با حساسیت بیشتری مورد توجه قرار می گیرد.
    در پایان این مراسم علاوه بر رونمایی از کتاب طرح ممیزی صادراتی استان زنجان، از صادرکنندگان نمونه این استان هم تجلیل شد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو