عصر خودرو

تقاضای روزانه نفت خاورمیانه در سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۰۰ هزار بشکه افزایش می یابد

عصر بازار- افزایش قیمت نفت عراق برای آسیا و اروپا، نگرانی از سرازیر شدن نفت آمریکا به آسیا، جایگزینی عراق جای عربستان در بازار نفت آمریکا و تمایل غول‌های نفتی برای ورود به آب‌های عمیق مکزیک با افزایش قیمت نفت مهمترین عناوین خبرهای جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته است.

تقاضای روزانه نفت خاورمیانه در سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۰۰ هزار بشکه افزایش می یابد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، اوپک در گزارش جدید خود پیش بینی کرد که رشد تقاضای نفت در منطقه خاورمیانه در سال 2018 میلادی مانند سال جاری میلادی به 100 هزار بشکه در روز برسد.
    اوپک با 30 هزار بشکه در روز، افزایش برآورد خود از رشد تقاضای نفت جهان در این مقطع، این میزان را یک میلیون و 400 هزار بشکه اعلام و رشد تقاضای نفت در سال جاری میلادی را یک میلیون و 500 هزار بشکه در روز پیش بینی کرد.

    بانک سیتی گروپ: تصمیم برای تمدید توافق اوپک در نشست 30 نوامبر بعید است
    بلومبرگ به نقل از ادمورس، رئیس تحقیقات کالای بانک آمریکایی سیتی گروپ نوشت: در نشست 30 نوامبر اوپک و غیراوپک تصمیم برای تمدید توافق کاهش تولید بعید به نظر می رسد و تصمیم گیری به نشست بعدی موکول خواهد شد. یا اینکه در بهترین حالت این برنامه جهانی، تا پایان سه ماه دوم سال آینده میلادی تمدید می شود.
    «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه نیز چندی پیش احتمال داده بود که تولیدکنندگان نفت در نشست آینده، تصمیمی درباره تمدید توافق نگیرند و آن را به نشست بعدی موکول کنند.

    عراق قیمت نفت خود را برای آسیا و اروپا افزایش می دهد
     عراق قیمت فروش رسمی نفت خام سبک بصره برای تحویل در ماه دسامبر به اروپا و آسیا را، با 35 سنت افزایش به 10 سنت بالاتر از شاخص نفت عمان - دبی رساند. اگرچه پس از کاهش تقاضا از سوی آمریکا، شرکت دولتی بازاریابی نفت عراق «سومو» قیمت را برای آنها 15 سنت نسبت به ماه پیش کاهش داد.

    سرازیر شدن نفت آمریکا به آسیا کار اوپک را مشکل کرد
    رویترز براساس تحقیقات خود پیش بینی کرد که صدور نفت خام آمریکا به آسیا در ماه نوامبر افزایش بی سابقه داشته باشد و این میزان به 19 میلیون و 700 هزار بشکه نفت، معادل روزانه 657 هزار بشکه برسد.
    صدور نفت در ماه اکتبر 427 هزار بشکه در روز ثبت شد.
    بیشترین رقم صدور نفت آمریکا به آسیا مربوط به ماه ژوئن با میزان 541 هزار بشکه در روز بود که این رقم، تهدیدی برای جایگاه عرضه کنندگان اصلی نفت به آسیا از جمله عربستان، ایران و عراق به شمار نمی رود، اما انتظار می رود که کار اوپک را برای کاهش مازاد عرضه نفت به بازار جهانی دشوار کند.

    عراق جای عربستان را در بازار نفت آمریکا می گیرد
    در حالیکه عربستان سعی می کند با کاهش صدور نفت خود به آمریکا، از مازاد عرضه جهانی بکاهد، کشورهای دیگر مانند عراق فرصت را غنیمت شمرده و جای خالی عربستان را پر می کنند.
    در تابستانی که گذشت، واردات نفت آمریکا از عراق 41 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش نشان داد، در حالی که عرضه نفت عربستان به ایالات متحده در همین مقطع 22 درصد کاهش ثبت کرد. این در حالی بود که در ماه اکتبر برای نخستین بار ورود محموله‌های نفت عراق به آمریکا از عربستان پیشی گرفت.

    افزایش قیمت نفت، غول‌های نفتی را وارد آب‌های عمیق مکزیک می کند
    با افزایش قیمت‌ نفت، غول‌های صنعت نفت به سوی منابع غنی دست‌نخورده مکزیک در آب‌های عمیق هجوم می‌آورند و شرکت‌های معروف دنیای نفت به رهبری «اکسون موبیل» و «رویال داچ شل» که از نظر ارزش بازار 2 شرکت برتر حفاری جهان هستند، برای حضور در مناقصه انرژی آب‌های عمیق مکزیک در 31 ژانویه، صف کشیده‌اند.
    از جمله این شرکت ها شورون آمریکا، بی‌پی انگلیس، استات‌اویل نروژ، توتال فرانسه، لوک‌اویل روسیه و کنوک چین هستند.
    مکزیک اعلام کرده است که در کل، 25 پیشنهاد قیمت برای 29 میدان نفتی دریایی در خلیج جنوبی مکزیک، ثبت شده و وزارت انرژی این کشور تخمین زده است که این مناطق دست نخورده در آب‌های عمیق، دربرگیرنده 76 درصد از منابع آینده مکزیک یعنی 4 میلیارد و 200 میلیون بشکه نفت خام هستند.

    برچسب ها