عصر خودرو

تنش در خاورمیانه، زلزله ایران و افزایش حفاری ها در آمریکا، بازار جهانی نفت را محتاط کرد

عصر بازار- معاملات نفت در بازارهای جهانی، صبح روز دوشنبه محتاطانه بود، زیرا تنش ها در خاورمیانه ادامه دارد، زمین لرزه شدیدی در ایران و عراق اتفاق افتاده و شمار دکل های حفاری در آمریکا نیز که به منزله افزایش تولید در آینده است، بالا رفته است.

تنش در خاورمیانه، زلزله ایران و افزایش حفاری ها در آمریکا، بازار جهانی نفت را محتاط کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، قیمت آتی نفت برنت دریای شمال در ساعت 07:44 صبح امروز به وقت گرینویچ در بازار لندن تنها با پنج سنت افزایش نسبت به آخرین قیمت جمعه گذشته به 63 دلار و 57 سنت در هر بشکه رسید.
    هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز در بازار نایمکس این کشور در ساعت یاد شده به قیمت 56 دلار و 78 سنت معامله شد که نسبت به جمعه گذشته فقط چهار سنت افزایش داشت.
    فعالان بازار نفت می گویند، کاهش تولید نفت تولیدکنندگان مهم جهان، در راس آنها سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و روسیه بخوبی از قیمت های نفت حمایت می کند.
    فعالان بازار همچنین معتقدند، افزایش تنش در خاورمیانه، خطر احتمالی ایجاد اختلال در عرضه نفت را به همراه دارد و مشخص نیست زمین لرزه شدیدی که شب گذشته (دوشنبه شب) در ایران و عراق اتفاق افتاد، تاثیری بر مناطق نفت خیز این دو کشور گذاشته است یا خیر.
    شمار دکل های حفاری آمریکا در هفته منتهی به 10 نوامبر (19 آبان) با 9 واحد افزایش به 738 دکل رسیده است. این، بیشترین افزایش تعداد این دکل ها از ماه ژوئن (خرداد-تیر) است.
    تنش ها در خاورمیانه پس از آن بالا گرفت که عربستان، ایران را به خاطر حمله موشکی به فرودگاه بین المللی این کشور مقصر دانست و بحرین نیز ایران را متهم به دخالت داشتن در انفجار خط لوله اصلی نفت این کشور کرد که جمهوری اسلامی ایران هر دو اتهام را رد کرده و آن را اتهام زنی کودکانه دانسته است.
    زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر شامگاه یکشنبه 21 آبان ماه استان کرمانشاه و مناطقی از عراق را لرزاند. شدت این زمین لرزه به حدی بود که در اغلب استان ها و برخی کشورهای منطقه نیز احساس شد.
    محل وقوع استان کرمانشاه حوالی ازگله و در ساعت 21 و 48 دقیقه و در عمق 11 کیلومتری زمین روی داده است.
    براساس آخرین اطلاعات اعلام شده، تاکنون در این زمین لرزه بیش از 320 نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند و تعداد مجروحان این حادثه دردناک به بیش از 2هزار نفر رسیده است.

    برچسب ها