عصر خودرو

در پی فروش مرموز ۴ میلیون اونس فلز زرد ؛

خواب از سر طلا پرید

عصر بازار- تاجرانی که حدود ۴ میلیون اونس طلا را ظرف چند دقیقه جابه‌جا کردند باعث شدند خواب از سر این فلز گران‌بها بپرد.

خواب از سر طلا پرید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران ، پس از ساعت 11 صبح شنبه در بورس کومکس نیویورک، حدود 40 هزار قرارداد که هرکدام دقیقا نشان‌دهنده معامله 100 اونس طلا بود، در بازه زمانی10 دقیقه معامله شدند. این باعث آغاز هجوم به فروش شد و  قیمت‌ها 1.1 درصد سقوط کرد.

    این معامله‌ها بازاری را لرزاند که در 60 روز اخیر نوسانات آن نزدیک به کمترین مقادیر خود از 2001 تا کنون باقی مانده بود. از اوایل امسال طلا به سختی توانسته است توالی سود خود را ادامه دهد چراکه چشم‌انداز افزایش هزینه‌های وام‌گیری تقاضا برای سرمایه‌های بدون بهره مثل طلا را محدودتر می‌کند.

    میگوئل پرز سانتالا، مدیر فروش و بازاریابی هریوس متال نیویورک در تماسی تلفنی گفت: ما هیچ خبر و اتفاقی را مشاهده نکردیم که باعث افت 10 دلاری قیمت طلا شود اما این اتفاق افتاد. این اتفاق به دست کسی افتاد که دارایی عظیمی دارد که می‌تواند باعث حرکت بازار به جهت مورد نظر او شود.

    تبادلات به افت بازار شتاب داد. ظرف نیم ساعت حجم قراردادها به رقم 63 هزار و 384 عدد رسید. در ساعت 1:46 دقیقه بعد از ظهر شنبه، قراردادهای پیش‌خرید برای تحویل در ماه سپتامبر 1 درصد پایین‌تر و در قیمت 1274.20 دلار برای هر اونس، بسته شد. اگر تاجران مرموز در آن نیم ساعت همین قیمت تثبیت شده را هم برای قراردادها پرداخت می‌کردند (که چنین احتمالی وجود ندارد)، ارزش این قراردادها بالغ بر 8 میلیارد دلار می‌شد. در ماه‌های گذشته بازار فلزات گران‌بها شاهد معاملات مرموز مشابهی بوده است.

    در ماه گذشته قراردادهایی که دربرگیرنده بیش از 2 میلیون اونس طلا بود، تنها ظرف 5 دقیقه به فروش رسید و قیمت‌ها را بالاتر برد. 2 ماه قبل از این قراردادهایی با مقدار مشابه تنها ظرف 1 دقیقه معامله شدند و باعث جهش در قیمت این فلز گران‌بها شدند. در ماه جون بازار شاهد این بود که تجارت بیش از 1.8 میلیون اونس فقط ظرف یک دقیقه صورت گرفت

    برچسب ها