عصر خودرو

روند کاهشی قیمت طلا ادامه می یابد

عصر بازار: در حالی که سرمایه گذاران خود را برای افزایش نرخ بهره در آمریکا در ماه آینده آماده می کنند، قیمت طلا پس از پشت سر گذاشتن بزرگترین کاهش هفتگی در بیش از ۲ سال گذشته، احتمالا باز هم کاهش خواهد یافت و به پایین ترین رقم درحدود ۶ سال گذشته خواهد رسید.

روند کاهشی قیمت طلا ادامه می یابد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که سرمایه گذاران خود را برای افزایش نرخ بهره در آمریکا در ماه آینده آماده می کنند، قیمت طلا پس از پشت سر گذاشتن بزرگترین کاهش هفتگی در بیش از 2 سال گذشته، احتمالا باز هم کاهش خواهد یافت و به پایین ترین رقم درحدود 6 سال گذشته خواهد رسید.

    روز جمعه، پس از آنکه آمارها نشان داد که بازار کار آمریکا در ماه اکتبر رشد داشته، قیمت طلا بیش از یک درصد کاهش یافت و به پایین ترین رقم 3 ماه گذشته (1084 دلار و 90 سنت) رسید.
    قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر به سرعت در حال نزدیک شدن به سطح مقاومت فنی در رقم 1073 دلار و 70 سنت است که پایین ترین رقم 5 سال و نیم گذشته است.
    تحلیلگران گفتند، اگر قیمت ها به این سطح برسد، احتمالا ابتدا اندکی تثبیت خواهد شد و سپس ممکن است تا رقم 1000 دلار پایین بیاید.
    احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا و تقویت ارزش دلار عامل اصلی افت قیمت طلاست، اما در شرایطی که روند قیمت طلا در کوتاه مدت کاهشی است، این روند در میان مدت تا حدی امیدوار کننده است.
    فلز زرد اکنون در مسیر ثبت سومین سال کاهش قیمت است و 40 درصد پایین تر از رقم 1920 دلاری است که در 6 سپتامبر 2011 رسیده بود. هرچند روند فعلی کاهشی به نظر می رسد، اما گفتنی است، قیمت فلز زرد در طی 2 سال گذشته در محدوده 1070 تا 1300 دلار تثبیت شده است.
    اما چه عاملی می تواند در میان مدت موجب رشد قیمت طلا شود؟ عوامل کوتاه مدت و اتفاقات روزمره همواره می تواند قیمت طلا را دستخوش تغییر کند.
    اکنون در حالی که غربی ها نگران اند بخش عمده تجارت طلا کاهش یابد، چین و هند در حال بازگشت به بازار هستند و تقاضای بانک های مرکزی همچنان بالاست.
    چین و هند کمتر از نیمی از تقاضای فیزیکی طلا را به خود اختصاص می دهند و چشم انداز بازار طلا در این کشورها در میان مدت مثبت ارزیابی می شود.
    مصرف طلای چین در نه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال 2014، 7.83 درصد افزایش یافت.
    مصرف جواهرات در هند نیز در سه ماهه سوم سال با 5 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به 193 تن رسیده که بیشترین مصرف سه ماهه در 7 سال گذشته بوده است.
    هرچند این دلایل برای پیش بینی رشد قوی برای طلا کافی نیست، اما حداقل می توان انتظار داشت که قیمت طلا در میان مدت به تدریج افزایش یابد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو