عصر خودرو

معاون رئیس جمهور آفریقای جنوبی خبر داد

تمایل آفریقای جنوبی برای ورود به صنعت پتروشیمی، نفت و گاز ایران

عصر بازار: معاون رئیس جمهور آفریقای جنوبی گفت: با برداشته شدن تحریم‌ها به دنبال برقراری روابط تجاری دائمی و مستحکم با ایران به ویژه در حوزه‌های پتروشیمی، نفت و گاز، کشاورزی و خدمات مالی با ایران هستیم.

تمایل آفریقای جنوبی برای ورود به صنعت پتروشیمی، نفت و گاز ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، راما فوزا صبح امروز در نشست همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و آفریقای جنوبی که با حضور نعمت‌زاده وزیر صنعت، مهدی کرباسیان رئیس سازمان توسعه تجارت برگزار شد، گفت: تمام کشورهای دنیا برای ورود به قاره آفریقا از آفریقای جنوبی استفاده می‌کنند و ایران نیز این فرصت را دارد تا با گسترش همکاری و سرمایه‌گذاری متقابل در آفریقا همکاری‌های اقتصادی خود را با کشورهای قاره آفریقا افزایش دهد.

    معاون رئیس جمهور آفریقا جنوبی با اشاره به اینکه این کشور با چالش‌های متعددی از جمله بیکاری و تولید پایین مواجه است خاطر نشان کرد: ایران و آفریقای جنوبی با توجه به سابقه همکاری‌های تجاری و اقتصادی فراوانی که با یکدیگر دارند می‌توانند در این راه سطح همکاری‌ها را افزایش دهند که متاسفانه طی سال‌های گذشته به دلیل تحریم‌های ظالمانه اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد سطح این همکاری‌ها کاهش یافته است اما امروز دیگر مانعی بر سر گسترش روابط تجاری درحوزه‌های مختلف وجود ندارد.

    فوزا از اعلام آمادگی کشورش برای ورود به سرمایه‌گذاری در ایران در حوزه‌های مختلف خبر داد و افزود: مایلیم تا صفحه جدیدی در روابط خود با ایران به ویژه در حوزه‌های پتروشیمی، نفت‌وگاز، محصولات شیمیایی،‌دارو، زیرساخت، ‌خدمات مالی و بانکی و هتلداری و گردشگری باز کنیم.

    معاون رئیس جمهور آفریقای جنوبی در بخش دیگری از سخنان خود به حمایت‌های ایران از کشورش در زمان استقرار رژیم آپارتاید اشاره‌ای کرد و گفت: ما این مسئله را فراموش نمی‌کنیم و همواره روابط سیاسی خوبی با ایرانی‌ها داشته‌ایم حتی از برنامه هسته‌ای ایران در مجامع بین‌المللی دفاع کرده‌یم و امروز مصمم به گسترش همکاری‌ها در بعد اقتصادی و تجاری هستیم و حضور هیاتی متشکل از مقامات عالی رتبه آفریقا و بازرگانان بزرگ این کشور نشانگر عزم جدی ما برای گسترش روابط با ایران است.

    وی در ادامه به تولید ناخالص داخلی آفریقای جنوبی اشاره کرد و گفت: 490 میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی این کشور است  و ایران نیز با داشتن 80 میلیون نفر جمعیت تولید ناخالص 400 میلیارد دلاری دارد که به نوعی بزرگ‌ترین بازار منطقه محسوب شده و فرصت‌های جدید پس از تحریم موقعیت اقتصادی ایران را از این هم بالاتر خواهد برد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها