عصر خودرو

شمار نیروهای شاغل در چین به ۷۷۶ میلیون نفر رسید

عصر بازار- تازه ترین آمارهای منتشر شده در کشور نشان می دهد، شمار نیروهای شاغل در این کشور به ۷۷۶ میلیون نفر رسیده است.

شمار نیروهای شاغل در چین به ۷۷۶ میلیون نفر رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، کشور چین بر اساس اهداف برنامه ریزی شده قصد دارد هر سال بین 10 تا 13 میلیون فرصت شغلی ایجاد کند و شمار نیروهای شاغل این کشور اکنون از کل جمعیت قاره اروپا فراتر رفته است.
    وزارت منابع انسانی و تامین اجتماعی هم در گزارشی در تارنمای خود آورده که در پنج سال گذشته نزدیک به 65 میلیون و 240 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شده است.
    این وزارتخانه از وضعیت ایجاد فرصت های شغلی ابراز خرسندی کرده و آورده که در شهرهای این کشور در سال های اخیر به طور میانگین هر سال 13 میلیون فرصت شغلی ایجاد شده است.
    در 9 ماه سال جاری میلادی نزدیک به 10 میلیون و 970 هزار شغل در چین ایجاد شده است که در مقایسه با دوره مشابه در سال 2016 میلادی نزدیک به 300 هزار فرصت بیشتر بوده است.
    این در حالی است که نرخ بیکاری در این کشور برای اولین بار از سال 2008 میلادی به زیر چهار درصد رسیده و به طور رسمی 3.95 درصد اعلام شده است.
    این در حالی است که چین موفق به کنترل نرخ بیکاری با جمعیتی بالغ بر یک میلیاردی و 374 میلیون نفری شده و نکته حائز اهمیت این است که تعداد بیکاران این کشور در ابتدای سال 2016 حدود 972هزار نفر بود.
    کارشناسان می گویند، بر اساس شرایط اقتصادی و بهبود اوضاع تجارت خارجی و بالا رفتن میزان صادرات و ذخیره ارزی کشور در سال جاری میلادی انتظار می رود چین در سال های آینده سالانه تا 15 میلیون فرصت شغلی ایجاد کند.

    برچسب ها