عصر خودرو

نوسانات شدید قیمتی پیش روی فلز زرد

عصر بازار- تحلیلگران بازارهای بین المللی بر این باورند که نوسانات شدید قیمت طلا در روز جمعه نشانگر آن است که روند تحولات بازار طلا در شرایط کنونی چشم انداز روشن و مطمئنی ندارد.

نوسانات شدید قیمتی پیش روی فلز زرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران ، ​قیمت طلا که روز پنجشنبه به بالاترین سطح خود در 3 ماه اخیر رسیده بود، در پایان مبادلات روز جمعه با افت شدیدی روبرو شده است. البته قیمت طلا در هفته گذشته با افزایش 0.5 درصدی روبرو شده که این مساله در یک ماه اخیر بی سابقه بوده است.

    قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه پس از آن با افت شدید 13 دلاری روبرو شد که تنها در عرض 10 دقیقه سرمایه گذاران بین المللی 4 میلیون اونس از ذخایر طلای خود را فروختند. قیمت طلا در پایان هفته ای که گذشت به سطح 1275 دلار در هر اونس رسیده است.

    برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که طلا در کوتاه مدت نمی تواند سطح مقاومتی 1300 دلاری را بشکند و تا زمانی که این سطح مقاومتی شکسته نشود نمی توان نسبت به افزایش بیشتر قیمت این فلز گرانبها امیدوار بود.

    البته به نظر می رسد نگرانی های مربوط به عدم تصویب طرح مالیاتی ترامپ در کنگره و سنا می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا و ارزش دلار در روزهای آینده داشته باشد. دلار آمریکا در کوتاه مدت به شدت در برابر پیشنهادات مالیاتی در آمریکا حساسیت نشان می دهد. بعید به نظر می رسد که اختلاف بین کنگره و سنا با دولت آمریکا بر سر طرح مالیاتی در کوتاه مدت حل و فصل شود و این مساله می تواند در نهایت فشار بیشتری را بر ارزش دلار وارد کند. این مساله البته می تواند در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا باشد.

    گروهی از فعالان بازارهای بین المللی پیش بینی می کنند که در صورت ادامه روند نزولی ارزش دلار در روزهای آینده، قیمت طلا بار دیگر به سطح حساس و مقاومتی 1300 دلاری دست خواهد یافت.

    برخی از تحلیلگران و کارشناسان اقتصادی نیز تاکید کردند که قیمت طلا در روزهای آینده بین سطح حمایتی 1265 تا سطح مقاومتی 1293 دلاری در نوسان خواهد بود.

    انتشار آمارهای مهم اقتصادی در آمریکا منطقه یورو می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا و ارزش دلار داشته باشد. شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا طی روزهای آینده اعلام خواهد شد. این آمارها می تواند تاثیر زیادی بر وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو داشته باشد

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو