عصر خودرو

اختصاص ۳ میلیارد دلار برای طرح‌های کوچک

عصر بازار- رییس سازمان اداری و استخدامی کشور بیان داشت: با همکاری صندوق توسعه ملی و سیستم بانکی سه میلیارد دلار منابع ریالی با نرخ سود ۶ درصد برای طرح‌های کوچک اختصاص می‌یابد.

اختصاص ۳ میلیارد دلار برای طرح‌های کوچک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا, جمشید انصاری گفت: 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی با تبدیل به ریال صرف حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری و مناطق مرزی می شود.

    رییس سازمان اداری و استخدامی کشور و جانشین فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی افزود: پس از موافقت مقام معظم رهبری پیشنهاد دولت به مجلس ارسال و پس از تغییراتی در مجلس مقرر شد، صندوق توسعه ملی معادل ریالی مبلغ یک و نیم میلیارد دلار نزد بانک‌ها سپرده‌ گذاری کند و بانک‌ها نیز موظف شدند، معادل آن را از منابع خود بیاورند و در نهایت معادل سه میلیارد دلار منابع ریالی با نرخ سود 6 درصد در مناطق روستایی و عشایری و مرزی برای طرح‌های کوچک تسهیلات داده شود.

    وی گفت: رقم این تسهیلات معادل 12 هزار میلیارد تومان منابع مالی است که تنها برای توسعه و اشتغال در مناطق روستایی، عشایری و مرزی اختصاص یافته است. از سویی دیگر، اگر آن را با 16 هزار میلیارد تومانی که از سوی دولت در سال گذشته در قالب حمایت از تولید در کل کشور اختصاص یافت، مقایسه کنید، می بینید که اقدام بزرگی در این خصوص صورت گرفته و شاهد تحولی اساسی در اقتصاد این بخش‌ها خواهیم بود.

    انصاری افزود: 45 درصد از این منابع برای بخش کشاورزی و منابع طبیعی، 10 درصد برای صنایع و معادن کوچک و 15 درصد برای فعالیت‌های خدماتی و فناوری اطلاعات، 10 درصد برای بخش گردشگری، 10 درصد برای بخش صنایع دستی و فعالیت‌های فرش دستبافت و همچنین 10 درصد به عنوان سرمایه در گردش به واحدهای مستقر در نواحی صنعتی روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر اختصاص یافته است.

    رییس سازمان اداری و استخدامی کشور تاکید کرد: اگر بخواهیم بیکاران کشور به لحاظ کمی افزایش نیابد، باید بتوانیم سالانه یک میلیون فرصت شغلی ایجاد کنیم زیرا تنها در اینصورت است که با افزایش سرجمع نیروی کار می‌توانیم حدود یک تا دو درصد در هر سال کاهش بیکاری داشته باشیم. وی گفت: هیچ طرحی که بانک توجیه فنی و اقتصادی آن را تایید کرده باشد برای دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی مشکل نخواهد داشت.

    برچسب ها