عصر خودرو

آخرین وضعیت تولید محصولات معدنی؛

رشد تولیدات زنجیره فولاد

عصر بازار- آمار به دست آمده از تولیدکننده‌های بزرگ معدنی در هفت ماهه امسال نشان می دهد که مجموعه تولیدات زنجیره فولاد با رشد همراه بوده و در عوض آلومینیوم کاهش خفیف و مس کاهش ۳۰ درصدی تولید را تجربه کردند.

رشد تولیدات زنجیره فولاد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بر اساس آمار اعلام شده از سوی تولیدکننده‌ها و شرکت های بزرگ معدنی نشان می‌دهد که تولید محصول کنسانتره سنگ آهن در مجموع  از ابتدای سال جاری 21 میلیون و 880 هزار تن بوده است که نسبت به سال قبل 19 درصد رشد را نشان می‌دهد.

    در این مدت تولید گندله، آهن اسفنجی، فولاد خام و محصولات فولادی نیز با رشد همراه شدند. همچنین بر اساس همین اطلاعات شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با مجموع تولید هشت میلیون و 30 هزار تن، شرکت صنعتی و معدنی چادرملو با چهار میلیون و 920 هزار تن، شرکت سنگ آهن مرکزی با تولید دو میلیون و 860 هزار تن، شرکت سنگ آهن گهر زمین با دو میلیون و 470 هزار تن، شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با تولید دو میلیون و 180 هزار تن، شرکت اپال پارسیان سنگان با یک میلیون و 210 هزار تن و شرکت سنگ آهن سنگان با 190 هزار و 940 تن کنسانتره سنگ آهن به ترتیب رده بندی می شوند.

    گندله نیز از ابتدای سال جاری نسبت به سال گذشته 24 درصد رشد را تجربه کرد و مجموع تولید این محصول به  17 میلیون و 960 هزار تن رسید. در این میان شرکت گل گهر با تولید شش میلیون و 130 هزار تن ، شرکت فولاد مبارکه با تولید چهار میلیون و 430 هزار تن،  شرکت فولاد خوزستان با تولید سه میلیون و 760 هزار تن، شرکت چادرملو با تولید یک میلیون و 860 هزار تن و میدکو با تولید یک میلیون و 760 هزار تن به ترتیب تولید در جدول تولیدکنندکان کندله جای می گیرند.

    با وجود افزایش تولید این دو محصول زنجیر فولاد تولید سنگ آهن دانه بندی شده در هفت ماه ابتدای امسال هفت درصد افت، معادل سه میلیون و 500 هزار تن را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرد. ولی در مقابل تولید آهن اسفنجی تولید 10 میلیون و 760 هزار تن تولید داشت که این تولید گواه رشد 11 درصدی این محصول نسبت به مدت مشابه سال قبل بود.

    در کنار محصولات بالا دستی می توان گفت که تولید محصولات فولادی نیز در این هفت ماه گذشته از سال جاری نسبت به سال قبل پنج درصد افزایش داشته است و تا کنون رقم شش میلیون و 111هزار و 229 تن را به ثبت رسانده است.

    در ادامه آمار نشان می‌دهد که فولادسازان 9 میلیون و 571هزار و 871 تن شمش فولاد تولید کردند که این رشد نسبت به سال گذشته 14 درصد رشد داشته است.

    از سوی دیگر بررسی تولید دو محصول مس و آلو مینیوم نشان می‌دهد که این دو محصول در سال جاری متحمل افت شد. گرچه افت را برای آلومینیوم می‌توان جزئی ذکر کرد اما افت تولید مس در سال جاری درخور توجه است.

    بر اساس آمار تولید آلومینیوم، این محصول از ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افتی سه درصدی داشت و به رقم  194 هزار و 913 تن رسید. اما تولید کاتد مس در هفت ماه اول سال 1396 نسبت به زمان مشابه سال قبل افتی 30 درصدی داشت و رقم 77 هزار و 600 تن را به ثبت رساند در حالی که تولید کنسانتره مس با رشد سه درصدی نسبت به قبل 644 هزار و 160 تن رسید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو