عصر خودرو

گزارش هفتگی؛

بازار متعادل پلیمرها

عصر بازار- حجم معاملات محصولات پلیمری هفته گذشته به رقم ۴۴ هزار و ۴۸۹ تن رسید.

بازار متعادل پلیمرها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، عرضه محصولات 56 هزار و 709 تن و تقاضای آن هم بالغ بر 81 هزار و 103 تن رقم خورد.

    به این ترتیب در گروه محصولات پلیمری در هفته گذشته 78 درصد از محصولات عرضه شده توسط کارگزاران خریداری شد، همچنین 29 گرید از 75 گرید عرضه شده با رقابت قیمتی به فروش رسیدند.

    پلی اتیلن های ترفتالات گرید بطری در هفته گذشته معاملاتی پر رونق را داشتند، به طوری که  دو گرید از 5 گرید عرضه شده با رقابت قیمتی به فروش رسیدند. کاهش حجم عرضه یکی از دلایل توجه بازار به این کالاها بود.

    در گروه پلی اتیلن های سبک فیلم مانند هفته های گذشته تعادل برقرار بود، به طوری که گرید 7500 بندرامام  با قیمت پایه معامله شد. به گفته کارشناسان بازار، دلیل اصلی این موضوع متنوع بودن عرضه های این گروه است.

    همچنین به گفته کارگزاران در گروه پلی اتیلن های سنگین اکستروژن، حجم عرضه ها در سطح مطلوبی بوده و همه عرضه ها به صورت تحویل فوری بود و پتروشیمی شازند باز هم  اقدام به عرضه گرید P100 کرده بوداز این رو شاهد کاهش رقابت های قیمتی بودیم، به طوری که کالای امیرکبیر هم  با 3 درصد کاهش در رقابت قیمتی به فروش رسید.

    گروه پلی اتیلن های سنگین فیلم هم در هفته گذشته ثبات داشتند و با قیمت پایه معامله شدند البته عرضه های این گروه کالایی نسبت به هفته ماقبل افزایش یافته بود، در مجموع برای 4.070 تن عرضه این گروه تقاضایی 1023 تنی وجود داشت و کالا به طور متعادل معامله شد.

    معاملات پلی استایرن ها هم متعادل بود، به طوری که به جز گرید مقاوم 7240 تمامی گریدهای عرضه شده با قیمت پایه معامله شده اند. البته در این هفته پتروشیمی تبریز حجم عرضه های خود را باز هم در مورد گرید های مقاوم و معمولی افزایش داده بود.  در کل برای 2300 تن عرضه این گروه تقاضایی معادل 1650 تن وجود داشته و 1120 تن این محصول معامله شده است.

    برچسب ها