عصر خودرو

بازدهی مناسب صندوق های بادرآمد ثابت در کره جنوبی

عصر بازار- سفر رئیس جمهور آمریکا به کره جنوبی و یادآوری تهدیدات کره شمالی، موجب شد برخلاف عقاید برخی کارشناسان، شاخص ها در این کشور رشد چشمگیری را به ثبت برسانند.

بازدهی مناسب صندوق های بادرآمد ثابت در کره جنوبی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، بازار سهام کره جنوبی در سال جاری یکی از فعال ترین بازارهای آسیایی بود در حالی که صندوق با درآمد ثابت EWY در این کشور توانست با بازدهی 43 درصدی همراه شود در حالی که در 6 سال گذشته این صندوق بازدهی منفی داشت .

    این در حالی است که، بازارهای جهانی دنیا در سال جاری میلادی تحت تأثیر مشکلات ژئوپولتیک کشورها با روند نوسانی همراه بودند. اما صندوق با درآمد ثابت EWY در این کشور بدون هیچ وقفه ای به مسیر صعودی خود ادامه می داد و دلیل اصلی آن هم حضور سهام شرکت الکترونیکی سامسونگ در این صندوق بود.

    قیمت سهام سامسونگ با رشد 55 درصدی در سال 2017 همراه شده است و 25 درصد از صندوق EWY  مختص به سهام این شرکت است.

    در سال 2013 میلادی این صندوق با درآمد ثابت با افت بیش از 13 درصدی همراه شد و دلیل اصلی آن افت 7 درصدی قیمت سهام سامسونگ بود.

    10 هلدینگ برتر در بازار کره جنوبی به صورت تقریبی نیمی از پرتفوی موجود در این صندوق را تشکیل می دهند. در حالی که سهام شرکت های تکنولوژی نیز از مهم ترین بخش این صندوق هستند.

    کره جنوبی در واقع یکی از کشورهایی است که پرتفوی صندوق های بادرآمد ثابت خود را بر روی سهام شرکت های هلدینگ قرار می دهد. بر این اساس، بسیاری از سهام 10 شرکت هلدینگ بزرگ دنیا در صندوقهای با درآمد ثابت دنیا وجود دارند.

    صندوق با درآمد ثابت VTI در آمریکا 10 درصد از پرتفوی خود را بر روی سهام 10 شرکت بزرگ هلدینگ در دنیا بسته است.

    صندوق با درآمد ثابت EXJ ژاپن 19 درصد از سهام خود را بر روی سهام 10 شرکت هلدینگ بزرگ دنیا بسته است. به این ترتیب، صندوق INDA هند 44 درصد، صندوق EWU لندن 44 درصد، صندوق EWC کانادا 46 درصد، صندوق EWQ فرانسه 47 درصد و صندوق EWZ بریل 54 درصد .

    می توان گفت تنها بازار آمریکا و ژاپن هستند که مقدار کمی از پرتفوی صندوق های بادرآمد ثابت خود را به هلدینگ ها اختصاص داده اند.

    روند رو به رشد گسترش صندوق های بادرآمد ثابت در جهان و بازدهی مناسب این صندوق ها در بازارهای آسیایی و دیگر بازارهای جهانی، نشان می دهد که سرمایه گذاران نسبت به پوشش ریسک خود بسیار هشیار شده اند و حتی برای پرتفوی تشکیل دهنده صندوق های بادرآمد ثابت نیز اهمیت قائل هستند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو