عصر خودرو

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی :

بخشی از منابع صندوق توسعه ملی به کارگروه های اشتغال اختصاص می یابد

عصر بازار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هفته جاری تفاهم نامه ای با وزیر کشور امضا می شود که براساس آن در مدت ۲ هفته بخشی از منابع صندوق توسعه ملی در اختیار بانک ها قرار داده و در کارگروه های اشتغال درمورد این اعتبارات تصمیم گیری می شود.

بخشی از منابع صندوق توسعه ملی به کارگروه های اشتغال اختصاص می یابد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، علی ربیعی روز شنبه در نشست اعضای شورای اداری شهرستان رزن استان همدان با بیان اینکه ایجاد فرصت های شغلی و از بین بردن فقر مطلق از برنامه های محوری رئیس جمهوری است، افزود: در همین چارچوب باید کانون های توسعه در شهرستان ها شکل گیرد و همبستگی نخبگان محلی تقویت شود.
    وی با تاکید بر اینکه کانون های نخبه با ارائه ایده های کارشناسانه می توانند از اثرگذارترین مجموعه ها برای پیشرفت هر منطقه باشند، اظهار کرد: اتحاد و انسجام، لازمه دستیابی به اهداف ترسیم شده است و برای بدست آوردن سهم خود از اقتصاد جهانی فرصت چندانی نداریم.
    ربیعی با بیان اینکه به برکت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب امروز ثبات خوبی در کشور حاکم است، تاکید کرد: باید در مسائل بین المللی دنبال جایگاه اصلی خود باشیم و در داخل نیز زمینه اشتغال و اقتصاد قوی را فراهم کنیم.
    وی با اشاره به اینکه ایران در عصر تنش های منطقه ای به خوبی عمل کرده است، اظهار کرد: باید سفر به شهرستان ها و روستاها را در اولویت قرار دهیم تا اثر کارهای انجام شده به دقت رصد و ارزیابی شود.
    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: جامعه باید با سمت تعاون پیش برود و در این عرصه کار عنصر و مولفه ای کلیدی است که می تواند جامعه را به رفاه برساند.
    وی تاکید کرد: برای کاهش سطح فقر نیازمند افزایش فرصت های شغلی هستیم و یکی از مهمترین برنامه های دولت دوازدهم ایجاد فرصت های شغلی و ازبین بردن فقر مطلق است.
    ربیعی با بیان اینکه شهرستان رزن ظرفیت های خوبی برای توسعه دارد، گفت: هر جا همبستگی بین نخبگان محلی شکل گرفته است، شاهد رشد و توسعه هستیم و این رویکرد باید در تمام نقاط کشور به صورت جدی دنبال شود.
    وی آمار دانش آموختگان شهرستان رزن را قابل قبول ارزیابی و اضافه کرد: این آمار نشان دهنده بالا بودن سرمایه های اجتماعی است، اما باید برای افزایش تکنسین ها در شهرستان هایی با اینگونه ظرفیت ها، تلاش بیشتری صورت گیرد.
    ربیعی اظهار کرد: سه هزار و 200 تن در شهرستان رزن برای حضور در عرصه کسب و کار اعلام آمادگی کرده اند که اگر شرایط مناسب فراهم شود، می توان این آمار را افزایش داد و رزن را از نظر آمار بیکار به حداقل ممکن رساند.
    علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان سفر یک روزه خود به استان همدان، در شورای اداری شهرستان رزن شرکت و سپس واحد صنعتی بین المللی 'رایان نیک الکترونیک' واقع در شهرک صنعتی رزن را افتتاح کرد.
    در ادامه این سفر، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه اقتصاد مقاومتی با محوریت اشتغال در محل استانداری همدان حضور می یابد.
    بهره برداری از 10 طرح بهزیستی با مجموع اعتبار 16 میلیارد و 940 میلیون ریال در شهرستان های همدان، نهاوند و کبودرآهنگ، بخشی از برنامه های سفر ربیعی به همدان اعلام شده است.
    این طرح ها شامل مجتمع فرهنگی رفاهی عترت بهزیستی، 2 کلینیک مددکاری اجتماعی، یک مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد، کارگاه تولیدی رهروان علی(ع)، محوطه سازی مجتمع فرهنگی ابن سینا و 2 مهدکودک شهری در همدان است.
    همچنین در این سفر 37 واحد مسکونی در استان به بهره برداری می رسد و مرکز ماده 16 رسالت در کبودرآهنگ و طرح های کارگاه پوشاک آزاد و یک مهدکودک روستایی در شهرستان نهاوند افتتاح می شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو