عصر خودرو

انقراض نیروگاه‌های زغال‌سوز ایتالیا تا ۸ سال آینده

عصر بازار- دولت ایتالیا یک استراتژی انرژی ملی جدیدی را با هدف پایان استفاده از زغال سنگ در تولید برق تا سال ۲۰۲۵ و افزایش سهم منابع تجدیدپذیر در مجموع انرژی و مصرف برق رونمایی کرد.

انقراض نیروگاه‌های زغال‌سوز ایتالیا تا ۸ سال آینده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، در سندی که توسط وزراتخانه‌های توسعه اقتصادی و محیط زیست طراحی شده است، 28 درصد از کل مصرف انرژی ایتالیا تا سال 2030 در مقایسه با 17.5 درصد در سال 2015 تحت پوشش منابع تجدیدپذیر قرار می‌گیرد. قرار است سهم منابع تجدیدپذیر در تولید برق از 33.5 درصد در سال 2015 به 55 درصد تا سال 2030 افزایش پیدا کند. ایتالیا سهم 21 درصدی منابع تجدیدپذیر در سال 2030 در مقایسه با 6.4 درصد در سال 2015 را هدف گذاری کرده است.

    این کشور همچنین سرمایه‌گذاری‌های تحقیقات و توسعه در انرژی پاک را از 258 میلیون دلار در سال 2013 به 517 میلیون دلار در سال 2021 افزایش می‌دهد.

    ایتالیا که چهارمین مصرف کننده بزرگ انرژی اروپا بوده و برای حدود 93 درصد از نفت و گاز طبیعی خود به واردات متکی است، قصد دارد منابع تامین گاز طبیعی را متنوع کرده و اختلاف قیمت گاز طبیعی در ایتالیا و قیمت در شمال اروپا که حدود دو یورو در هر مگاوات ساعت در سال 2016 بوده است را کاهش دهد.

    طبق سند طراحی شده، گاز طبیعی همچنان نقش حیاتی در انرژی ایتالیا ایفا می‌کند زیرا یک منبع پشتیبان برای تجدیدپذیرها است. بنابراین این کشور برای گسترش ساخت خط لوله‌های جدید واردات گاز که منابع و مسیرهای تامین را متنوع می‌کنند، تلاش خواهد کرد.

    بر اساس گزارش اویل پرایس، انگلیس نیز در نوامبر سال 2015 اعلام کرد قصد دارد درباره پیشنهادهایی برای پایان استفاده از زغال سنگ برای تولید برق تا سال 2025 مشورت کند. پس از پایان مدت مشورت، دولت انگلیس ماه گذشته تایید کرد که واحدهای تولید نیروی زغال سوز در این کشور تا سال 2025 تعطیل خواهند شد.

    برچسب ها