عصر خودرو

در کدال منتشر شد؛

شفاف سازی ۵ شرکت بورسی و فرابورسی

عصر بازار- در آخرین روز هفته ۵ شرکت بورسی و فرابورسی درخصوص صورت های مالی، سود و زیان و واگذاری ها شفاف سازی کردند.

شفاف سازی ۵ شرکت بورسی و فرابورسی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، در آخرین روز هفته، اطلاعات مالی 5 شرکت بورسی و فرابورسی افرانت، سرمایه گذاری آتیه دماوند، بانک اقتصاد نوین،بیمه و رینگ سازی مشهد در کدال منتشر شد.

    شرکت بورسی سرمایه گذاری آتیه دماوند

    سرمایه گذاری آتیه دماوند با سرمایه 450 میلیارد تومانی و زیر مجموعه 65.7 درصدی بانک صنعت و معدن، در راستای واگذاری شرکت های تابعه با واگذاری 96 درصد از سهام شرکت لاستیک پارس که در شهر صنعتی کاوه قرار دارد به مجموع بیش از 154 میلیون سهم معادل 38.96 درصد و جمعاً به ارزش پایه 83.1 میلیارد تومان از طریق مزایده عمومی با شرایط 10 درصد نقد و مابقی طی 5 سال با اقساط 3 ماهه و نرخ سود سالانه 16 درصد موافقت کرد.

    این شرکت سرمایه گذاری درخصوص پیامد های این واگذاری اعلام کرده، در حال حاضر آثار مالی اطلاعات افشا شده فوق مشخص نیست و نیاز به بررسی های بیشتر دارد. لذا، به محض روشن شدن، موضوع در اسرع وقت اطلاع رسانی می شود.

    بیمه فرابورسی دی

    بیمه دی با سرمایه 250 میلیارد تومانی درخصوص ابهامات موجود در صورت های مالی 6 ماهه (حسابرسی نشده) منتشر شده اطلاع رسانی کرد.

    تفاوت بهای تمام شده و ارزش روز 1.46 میلیارد تومان شناسایی شده که با توجه به تعدیل در دسته صندوق سرمایه گذاری و سایر شرکت ها، ذخیره کاهش ارزش صحیح 264.1 میلیون تومان است که با توجه به کم بودن (معادل یک درصد) تاثیر آن نسبت به کل سود خالص 26.4 میلیارد تومانی شرکت،در صورت های مالی 6 ماهه منظور نشده است.

    بیمه دی درخصوص پیش بینی عملکرد سال مالی جاری نیز با اشاره به افزایش 42 درصدی سود خالص نسبت به اخرین بودجه ارائه شده،اعلام کرد: عمده تغییرات موجود به دلیل انعقاد قرارداد بنیاد در یکم مهر سال جاری بوده که تعداد افراد تحت پوشش در این قرارداد 1.7 میلیون نفر با حق بیمه سرانه ماهانه90 هزار و 600 تومان بوده است.

    شرکت فرابورسی افرانت

    شرکت افرانت با سرمایه 50 میلیارد تومانی درخصوص برنامه فروش دارایی ثابت اعلام کرد: ساختمان موردنظر در سال 95 خریداری شده و ارزش دفتری آن در تاریخ مزایده 23 میلیارد تومان است. با توجه به اینکه بازگشایی پاکت های مزایده در 24 آبان جاری انجام خواهد شد،درصورت وجود برنده قیمت فروش نیز در همان زمان مشخص می شود و بنابراین آثار سود و زیانی ملک مذکور بلافاصله بعد از تعیین برنده و قیمت فروش اعلام خواهد شد.

    این ساختمان نوساز اداری در خیابان سهروردی شمالی،هویزه غربی با متراز 1700 متر مربع زیربنای مفید در 7 طبقه با 7 سند اداری مجزا و 575 مترمربع پارکینگ در دو طبقه با نرخ پایه فروش 22 میلیارد تومان به فروش می رسد.

    همچنین از شرایط مزایده می توان به هزینه خرید اسناد مزایده معادل 100 هزار تومان و مبلغ سپرده 440 میلیون تومانی بصورت ضمانت نامه بانکی تعهد پرداخت از یکی از بانک های تحت نظارت بانک مرکزی بدون قید و شرط اشاره کرد که شرکت در رد یا قبول هر پیشنهادی مجاز است.

    بانک بورسی اقتصاد نوین

    بانک اقتصاد نوین با سرمایه 1.313 هزار میلیارد تومانی درخصوص اظهارنظر حسابرس مستقل و بازرس قانونی نسبت به صورت های مالی حسابرسی شده منتهی به سال گذشته توضیح داد.

    1- صورت های عملکرد سپرده های سرمایه گذاری،تغییرات در حقوق صاحبان سهام،جریان وجوه نقد و برخی از یادداشت های صورتهای مالی بر اساس الزام بانک مرکزی و اخرین صورت های مالی نمونه ابلاغی ابن بانک تهیه و ارائه شده است.

    2- شناسایی مبلغ 22.8 میلیارد تومان مطالبات از سازمان مالیاتی به عنوان درامد دوره و سنوات گدشته بر اساس آرای بدوی و تجدید نظر صادره توسط دیوان عدالت اداری به نفع بانک است.

    3- رویه بانک در طبقه بندی تسهیلات،لحاظ الزامات بانک مرکزی با توجه به نتایج ارزیابی وضعیت مالی مشتری،کیفیت وثایق و دیگر عوامل تاثیرگذار مربوط است و احتساب ذخایر نیز بر همین اساس صورت گرفته است.

    4- در تعیین تکلیف بخش اعظم تسهیلات مربوط(تملیک،تسویه/تصفیه و ...) به شناسایی درآمد وجه التزام 3 ماهه پایانی سال 94، آثار مالی تبعی ان در سود انباشته لحاظ یا در هزینه های دوره منظور شده است.عدم شناسایی به موقع درآمدهای اتی و هزینه های 79 میلیارد تومانی ناشی از اختلاف نظر زمان شناسایی هزینه های سال 94 بوده،اما در سال مذکور شناسایی نشده و به سال 95 تسرس یافته بود.

    از سویی دیگر برخی درامد های محقق شده در سال 95 که در سال 96 وصول شده،با رعایت الزامات تعدیلی در صورت مالی 95 منظور شده است.

    شرکت بورسی رینگ سازی مشهد

    رینگ سازی مشهد با سرمایه با سرمایه 44.5 میلیارد تومانی درخصوص دلایل کاهش نرخ فروش رینگ های سواری و رام زیر موتور در بودجه نسبت به عملکرد 6 ماهه اول سال توضیح داد.

    در این راستا، علت کاهش نرخ میانگین فروش در پیش بینی سال جاری،براورد فروش 70 هزار حلقه رینگ برلیانس و 25 هزار حلقه رینگ صادراتی در 6 ماهه دوم سال است که باعث افزایش تیراز فروش در مدت مذکور و کاهش نرخ میانگین فروش سایر رینگ ها شده است.

    همچنین دلیل کاهش نرخ فروش "رام زیر موتور" نیز، نهایی شدن نرخ قرارداد فروش با ساپکو است و مقرر شد کاهش نرخ مذکور از محل افزایش نرخ فروش ضایعات به ساپکو تامین شود.

    برچسب ها