عصر خودرو

رئیس سازمان خصوصی سازی:

مشکلی برای پرداخت سود سهام عدالت نداریم

عصر بازار- رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به تعیین تکلیف سهام ۴۹ شرکت برای واگذاری به مردم گفت: هم اینک برای پرداخت سود سهام مشکلی وجود ندارد.

مشکلی برای پرداخت سود سهام عدالت نداریم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، میرعلی اشرف پوری حسینی در خصوص آینده سهام عدالت گفت: اخیرا شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل 44 تشکیل جلسه داده و یک ماه اجازه داده شده که اگر کسی خواست آورده نقدی خود را تامین کند، قادر به این کار باشد.

    وی ادامه داد: 49 شرکت که دارای قیمت قطعی طرح بودند، تصویب شد که به مشمولین متعلق می شود و از سهام دولتی خارج می شود و باقی مانده سهام از محل سود و آورده مطبق مقررات و قوانین اصل 44 به دولت باز می گردد.

    پوری حسینی با بیان این مطلب افزود: هم اینک برای پرداخت سود سهام مشکلی وجود ندارد و در هیئت وزیران نیز این مسئله مطرح شده و با توجه به اینکه سود در اختیار دولت بود، مصوبه شورای عالی اصل 44 مبنی بر توزیع سود بین مشمولین مورد تایید هیئت وزیران بوده است.

    وی گفت: «حلقه آخر هنوز باقی مانده؛ ما باید روزی قادر باشیم ورقه های فیزیکی سهام را نیز در اختیار مردم قرار دهیم که قادر به اعمال حق مالکیت باشند؛ این مسئله به دفعات در هیئت وزیران مطرح شده و ابهامات تا حد زیادی بر طرف شده است.»

    پوری حسینی ادامه داد: «امیدواریم آن روز دور نباشد که ورقه سهم را در اختیار مردم قرار دهیم که خودشان اعمال مدیریت کنند و سازمان خصوصی سازی از این زنجیره کنار رود.»

    برچسب ها