عصر خودرو

عضو هیأت علمی پژوهشگاه نیرو؛

رکود ، مانع مدرن شدن صنایع کشور

عصر بازار- عضو هیأت علمی پژوهشگاه نیرو گفت: رکود موجب شده تا در سال‌های اخیر صنایع نتوانند سرمایه لازم را برای تحقیق علمی خود فراهم کنند.

رکود ، مانع مدرن شدن صنایع کشور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اشکان ذوالریاستین عضو هیأت علمی پژوهشگاه نیرو اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی که باعث می شود تمایل فعالان بخش خصوصی و صاحبان صنایع در پذیرش علوم جدید و روز دنیا کم باشد، ضعف در واحدهای تحقیق و توسعه است.

    وی در ادامه افزود: مشکل دامنگیر رکود موجب شده تا در سال های اخیر صنایع نتوانند سرمایه لازم را برای واحد تحقیق و توسعه خود تامین کنند و به دلیل هراس از هزینه های بالای تعویض دستگاه های قدیمی ، سراغ تکنولوژی روز دنیا نمی روند.

    ذوالریاستین گفت: بهترین راهکار برای دوستی صنعت با علوم جدید ترویج فناوری جدید است. بنابراین همکاری دانشگاهیان با صنعت در جهت استفاده از تکنولوژی و علوم روز دنیا الزامی است و این مهم از طریق بهره برداری از پایان نامه های دانشگاهی ممکن خواهد شد.

    عضو هیأت علمی پژوهشگاه نیرو تصریح کرد: صنعت باید ریسک پذیر باشد و اجازه دهد تا مرحله آزمون و خطا در روند عملی تولید اتفاق افتاده و ضررهای کوچک پیش آمده در این مسیر را از طریق توسعه و فروش محصول جبران کند.

    وی در خاتمه یادآور شد: صنایع به روز ما الان صنایع موفقی هستند و می توانند الگوی خوبی برای صنایع دیگر کشور باشند.

    برچسب ها