عصر خودرو

تحلیل بازارهای جهانی؛

اصلاح بلند بازارها

عصر بازار- اتفاقاتی که در دو هفته اخیر در بازارها مهم دنیا رخ داده است، دلیل شروع یک دوره اصلاح بلند هم از نظر زمانی و هم از نظر دامنه حرکت‌ها است که امکان دارد در فاز فعلی با روندهای میان مدت اشتباه گرفته شوند.

اصلاح بلند بازارها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، در موقعیت فعلی هنوز روندهای بلند مدت  قبلی همچنان استوار هستند و از این نظر نوسانات این چند هفته را باید به حساب یک اصلاح گذاشت. اما از سوی دیگر، مدت زمان صرف شده برای این اصلاح‌ها که به ایجاد یک موج گسترده منجر شده است، امکان دارد به القای تغییر روند کمک کرده و مجددا بازار را در یک دوگانگی قراردهد که وضعیت مطلوبی برای معامله گران نخواهد بود.
    طلای جهانی؛ باز هم کاهش قیمت
    طلای جهانی در مرحله سقوط ارزش است و ادامه این سقوط تا سطح 1250 و 1234 دلار در هر اونس نیز می‌تواند ادامه داشته باشد. طی چند روز گذشته اندکی بر قدرت فروشندگان اضافه شده و به همین دلیل احتمال عبور از سطح 1250 دلار نیز کمی افزایش یافته است. فعلا احتمال سقوط به زیر سطح 1234 دلار در هر اونس کم است.
    این سطح از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است، چرا که شکست این سطح می‌تواند منجر به سقوط تا سطح 1100 دلار هم شود. با توجه به اینکه دیدگاه میان مدت در بازار فعلا محتمل‌تر است، بنابراین توصیه به سرمایه‌گذاری بلند مدت از ریسک بالاتری برخوردار است و توصیه می‌شود به جای تقابل با بازار همراه باشید.
    برای هفته پیش رو اگر فروش‌های قبلی را وارد شده‌اید، نسبت به حفظ آنها اقدام کنید و در موقعیت مناسب با تغییر محل حد خروج نسبت به پوشش ریسک خود اقدام کنید و در صورتی که تمایل به همراهی مجدد حرکت نزولی دارید، در سطوح 1275 و 1280 با حد خروج بالای 1292 وارد موقعیت فروش شوید.
    نفت؛ شکست خط مقدم
    نفت بالاخره پس از مدت‌ها کشمکش توانست سطح 53 دلار در هر بشکه را درهم بشکند و پیش بینی قبلی ما هم به تحقق پیوست. انتظار داریم با حفظ این موقعیت در هفته جاری، ورود به کانال قیمتی جدید تثبیت شود و اهداف 58 و 62 دلار در هر بشکه نیز تا پایان سال میلادی جاری محقق شوند.
    به نظر می‌رسد فرصت سرمایه‌گذاری نسبتا بلند مدت برای نفت فراهم شده و ورود در نقاط اصلاحی از ریسک نسبتا پایینی برخوردار است. برای هفته آتی کم ریسک‌ترین نقاط خرید به ترتیب در سطوح 53.1 ، 53.7 و 54.3 دلار در هر بشکه قرار دارند و حد خروج نیز در زیر ناحیه 52.7 دلار خواهد بود. اهداف قیمتی آینده نیز در 55.8، 58، 59.7 و 62 دلار قرار دارند.
    داوجونز؛ خستگی پس از صعود
    شاخص داو جونز پس از یک رالی نسبتا بلند و طولانی مدت، فعلا در حال استراحت و تجمیع قوا است. از برآیند رفتار سه هفته اخیر این شاخص می‌توان دریافت که صعودهای آتی با سختی بیشتری همراه خواهند بود و احتمال شروع یک اصلاح بلند در حال افزایش است.
    با توجه به علایم موجود در بازار، این اصلاح هنوز قابلیت معاملاتی نداشته و صرفا شواهد ضعیفی از آن در بازار هویدا و همراهی روند صعودی از ریسک کمتری برخوردار است. بنابراین برای هفته آتی نیز خرید در سطوح 23350 و 23230 واحد با حد خروج در زیر سطح 23000 واحد از ارزش بالاتری برخوردار بوده و اهداف نیز در 23500 ، 23800 و  24000 واحد هستند.
    شاخص دلار؛ در جستجوی ارزش
    شاخص دلار نیز همانطور که انتظار داشتیم، در حال صعود آرام و اصلاحی است و دامنه این اصلاح می‌تواند تا 95.8 و 97.5 واحد هم ادامه داشته باشد. صرفا در این دو ناحیه باید برای بررسی علایم نزول مجدد اقدام کنیم. اگر چه با انتقال سطح حمایتی به 92.7 واحد ظاهرا صعودها تقویت شده‌اند، اما این تغییرات در بازار هنوز برای شکست روند نزولی بلند مدت دارای قدرت و اعتبار کافی نیستند.
    به این ترتیب همچنان روند بلند مدت نزولی و قوی است، اما زمان اصلاح فعلی می‌تواند کمی طولانی‌تر از حد انتظار معامله گران باشد.برای هفته پیش رو خرید برای رسیدن به اهداف گفته شده بالا و  روی سطوح 94 و 93.2 با حد خروج زیر 92.4 واحد از ریسک کمتری برخوردار است.

    نویسنده: سعید محمدی جزی، تحلیلگر بازارهای جهانی

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو