عصر خودرو

سفیر ایران در دیدار با معاون رئیس جمهوری ساحل عاج اعلام کرد؛

برگزاری دومین دور کمیسیون مشترک ایران و ساحل عاج در ابیجان

عصر بازار- سفیر جمهوری اسلامی ایران در ابیجان، با "دانیل کابلان دانکان" معاون رئیس جمهور ساحل عاج دیدار و گفت‌وگو کرد.

برگزاری دومین دور کمیسیون مشترک ایران و ساحل عاج در ابیجان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، در این دیدار  زمینه های مختلف همکاری میان دو کشور، تحولات جهانی و موضوعات بین المللی به خصوص مساله مبارزه با تروریسم مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

    منصور شکیب مهر با اشاره به ظرفیت های بالای دو کشور در بخش های مختلف بر آمادگی کشورمان برای سهیم شدن در توسعه اقتصادی ساحل عاج به ویژه در بخش های زیرساختی، فنی و مهندسی، انرژی های تجدیدپذیر، نفت و گاز، کشاورزی، سلامت و بهداشت و ... تاکید ورزید.

    وی ضمن دعوت از کابلان دانکان برای سفر به ایران، از برگزاری دومین دور کمیسیون مشترک ایران و ساحل عاج در ابیجان و همزمان سفر هیاتی از تجار و سرمایه گذاران بخش خصوصی و برگزاری فوروم اقتصادی ـ تجاری در حاشیه این کمیسیون خبر داد.

    کابلان دانکان نیز در این دیدار با اشاره به روابط دوستانه دو کشور بر آمادگی کشور خود برای گسترش و توسعه همکاری با ایران در بخش های گوناگون تاکید کرد.

    وی با تشریح برخی از برنامه های ساحل عاج در جهت توسعه و دعوت از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی ایرانی برای حضور در این بازار، از برگزاری کمیسیون مشترک به عنوان قدمی مهم برای تقویت روابط دو کشور نام برد.

    معاون رئیس جمهوری ساحل عاج همچنین از مساله تروریسم به عنوان یک معزل جهانی یاد کرده و ضمن اشاره به سیاست کشورش در محکومیت و مبارزه علیه این پدیده، همکاری بین المللی را تنها راه حل موثر در از بین بردن آن دانست.

    برچسب ها