عصر خودرو

آغاز پذیره‌نویسی اوراق مرابحه گندم در فرابورس از شنبه

عصر بازار- پذیره‌نویسی ۲۰ میلیون ورقه مرابحه گندم با هدف تامین مالی این بخش از شنبه (بیستم آبان) در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران به روش حراج آغاز می شود و بیست‌ودوم همین ماه پایان می‌یابد.

آغاز پذیره‌نویسی اوراق مرابحه گندم در فرابورس از شنبه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، چهارشنبه سازمان فرابورس، اوراق مرابحه «گندم2» دارای نرخ 17 درصدی سالیانه است و سود آنها نیز هر 6 ماه یک‌بار توسط عامل پرداخت یعنی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به حساب دارندگان اوراق واریز می شود.
    پذیره‌نویسی اوراق مرابحه گندم در نماد معاملاتی «گندم 2» دارای سررسید 48 ماهه (چهارساله) است.
    وزارت امور اقتصادی و دارایی در نظر دارد 20 میلیون ورقه مرابحه گندم2 موضوع قانون بودجه سال 1396 را به ارزش 20 هزار میلیارد ریال از طریق بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران پذیره‌نویسی کند.
    موضوع انتشار اوراق مرابحه گندم2، تامین منابع مالی به منظور خرید گندم است و سازمان برنامه و بودجه کشور نقش متعهد تامین و تخصیص اعتبار یا همان ضامن پرداخت اصل و سود این اوراق را دارد. همچنین خزانه‌داری کل کشور متعهد تسویه و پرداخت سود این اوراق است.
    مبلغ اسمی هر ورقه یک میلیون ریال و حداقل حجم هر سفارش 100 ورقه تعیین شده است اما برای خرید این اوراق از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی سقف و محدودیتی وجود ندارد.
    پس از اتمام پذیره‌نویسی، معاملات دست دوم این اوراق، در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس آغاز می‌شود که دارندگان و متقاضیان خرید می‌توانند با مراجعه به کارگزاران عضو فرابورس نسبت به خرید یا فروش این اوراق اقدام کنند.
    معاملات دست دوم این اوراق در روزها و فعالیت بازار فرابورس انجام می‌شود و یک روز قبل از سررسید پرداخت درآمد سود، نماد معاملاتی آن متوقف شده و روز بعد از سررسید بازگشایی خواهد شد.
    به گزارش ایرنا، پذیره نویسی این اوراق با هدف تامین مالی بخش کشاورزی انجام می شود. با توجه به محدودیت منابع مالی دولت، در سال های اخیر، طرح ها و ابزارهای مختلفی برای تامین مالی بخش کشاورزی از طریق بازار سرمایه معرفی شده است.

    برچسب ها