عصر خودرو

شرکت های تضامنی، مزایا و معایب

عصر بازار- شرکت تضامنی یک سازمان تجاری است که در آن دو نفر یا بیشتر آن را مدیریت و اجرا می‌کنند ،هر دو مالک به‌طور برابر و شخصاً برای پرداخت بدهی ها و دیون شرکت مسئول هستند.

شرکت های تضامنی، مزایا و معایب
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، شرکت تضامنی همان ویژگی‌های شرکت انفرادی را دارد با این تفاوت که از تعداد مالکان یا شرکا بیشتر از یک نفر تشکیل شده است که همه‌ شرکا در درآمدها و هزینه های شرکت سهیم هستند و مسئولیت تک‌تک افراد در مورد تعهدات شرکت نامحدود است و مسئولیت آن‌ها محدود به درصد سهمشان در شرکت نمی‌شود.
    مزایا و معایب شرکت‌های تضامنی مثل شرکت‌های انفرادی است.
    ثبت و تأسیس این شرکت‌ها با یک توافق غیررسمی و با هزینه اندک انجام می‌شود. انتقال مالکیت شرکت‌های تضامنی به‌سختی انجام می‌شود و برای این کار باید شرکت تضامنی قبلی منحل و یک شرکت تضامنی جدید تأسیس کرد.
    در این شرکت‌ها در صورت فوت و یا خروج یکی از شرکا شرکت منحل می‌شود و فعالیت شرکت به پایان می‌رسد. درآمد شرکت تضامنی، مشمول مالیات درآمد شخصی است و سرمایه‌ای که می‌توان در این نوع شرکت‌ها تأمین کرد محدود به آورده شرکا است.
    اما معایب این قبیل شرکت ها، مسئولیت نامحدود مالک در برابر تعهدات شرکت، طول عمر محدود، دشواری انتقال مالکیت و عدم توانایی برای رشد به دلیل عدم توانایی در تأمین وجوه موردنیاز برای سرمایه‌گذاری است

    برچسب ها