عصر خودرو

تصمیم هند برای انقلابی در تولید انرژی تجدید پذیر

عصر بازار- اگر قرار بر آن باشد که تنها یک داستان از موفقیت کشور هند نوشته شود، آن داستان انرژی های تجدید پذیر خواهد بود. بر اساس محاسبات دولت هند، علی رغم اینکه مجموع میزان انرژی هند با توجه به سرعت کنونی رشد اقتصادی این کشور باید در هفت سال آینده حدودا دوبرابر شود، این کشور احتمالا تا سال ۲۰۳۰ میلادی دو پنجم از نیاز برق خود را از منابع انرژی تجدید پذیر تامین خواهد کرد.

تصمیم هند برای انقلابی در تولید انرژی تجدید پذیر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تابناک، وزیر برق و انرژی تجدید پذیر هند اخیرا اعلام کرده است که بهره وری صفحه های خورشیدی 30 درصد شده است و  قیمت ها با توجه به افزایش استفاده،  کاهش یافته است.

    بر اساس هدف تعیین شده توسط دولت هند، این کشور قصد دارد تا سال 2022 ، میزان 175 گیکاوات انرژی تجدید پذیر تولید کند که از این میزان 100 گیگاوات آن خورشیدی و 75 گیگاوات بادی خواهد بود. برای رسیده به هدف ظرفیت تولیدی 175 گیگاوات انرژی، هند به سرمایه گذاری 100 میلیارد دلاری نیازدارد. لازم به ذکر است که ظرفیت کنونی تولید انرژی تجدید پذیر کشور هند حدودا 59 گیگاوات است که از این میزان 33 گیگاوات آن بادی است.

    پیش بینی می شود که مصرف انرژی ماشین های الکتریکی  مانند خودرو، دوچرخه و سه چرخه های برقی ظرف 5 سال آینده دو برابر شود. در حال حاضر، میزان مصرف انرژی تجدید پذیر از مجموع میزان انرژی تولیدی در هند 26 درصد است و این میزان قرار است تا سال 2022 میلادی به 30 درصد برسد. 

    ظرفیت تولید انرژی تجدید پذیر هند تا سال 2022 بیش از دو برابر خواهد شد.  این ظرفیت برای نخستین بار باعث پیشی گرفتن هند از اروپا در خصوص گسترش انرژی های تجدیدپذیر خواهد شد. باید خاطر نشان ساخت که کشور چین با تولید بیش از 360 گیگاوات انرژٓی از منابع تجدید پذیردر این خصوص پیشگام است.

    تا سال 2022کشورهای چین، هند و آمریکا به میزان دو سوم در مجموع میزانی که انرژی های تجدید پذیر گسترش می یابند سهم خواهند داشت. همچنین، مجموع ظرفیت تولیدی انرژی فوتوولتاییک خورشیدی در سال 2022 معادل مجموع ظرفیت کنونی تولید انرژی کشورهای هند و ژاپن خواهد بود.

    برچسب ها