عصر خودرو

حضور بورس تهران در نشست سالانه فدراسیون بورس های اروپا ـ آسیایی در ارمنستان

عصر بازار- ایروان، پایتخت ارمنستان در روز پنجشنبه و جمعه، ۳-۲ نوامبر (۱۲ -۱۱ آبان ۹۶) میزبان نشست سالانه، جلسه هیات مدیره و کمیته کاری فدراسیون بورس های اروپا ـ آسیایی بود.

حضور بورس تهران در نشست سالانه فدراسیون بورس های اروپا ـ آسیایی در ارمنستان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از روابط عمومی بورس تهران، در نشست کمیته کاری فیاس، مقرر شد سپرده ‌گذاری ها به عضویت کامل فیاس درآیند و همکاری های بیشتری با این نهاد داشته باشند؛ همچنین فدراسیون در زمینه آموزش اعضا و ایجاد مرکزی درآمد زا برای آموزش علاقمندان حوزه بازار سرمایه و تبادل دانش و تجربه و فناوری فعال تر شود؛ با بررسی و مذاکره با مراکزی مانند بلومبرگ و رویترز برای افشای اطلاعات بورس های عضو فیاس اقدام گردد. درضمن، اساسنامه فدراسیون که قبلا در کار گروهی متشکل از بورس های تهران، فرابورس ایران، قزاقستان، ارمنستان و بانک توسعه و بازسازی اروپا بازنگری شده بود، مورد بررسی قرار گرفت. علاوه بر این، اعضا برای نخستین بار درخصوص تشکیل یک کمیته حسابرسی در فیاس با هدف نظارت و رسیدگی به امور مالی فدراسیون اتفاق نظر پیدا کردند.

    در مجمع عمومی که با حضور 18 عضو فدراسیون، معاون بانک مرکزی و معاون وزیر اقتصاد و دارایی ارمنستان برگزار شد، آقای سارویان، دبیر کل، در خصوص وضعیت بورس های عضو فیاس و اقدامات و پروژه های آتی این فدارسیون سخنرانی کرد.

    خانم ناندینی سوکومار،  مدیر عامل فدراسیون جهانی بورس‌ها (WFE)، ضمن معرفی و ارایه اهداف این فدراسیون، در خصوص امکان همکاری با فیاس سخنرانی کرد. 

    در این جلسه، بورس آتن به عضویت کامل و بورس مسکو به عضویت ناظر فدارسیون درآمدند. در مورد خروج بورس های زاگرب، بحرین و باکو بررسی و مقرر شد تا گفتگوی بیشتر با این بورس ها این فرایند به تعویق بیفتد.

    به اتفاق آراء فرابورس ایران به سمت نایب رئیس کمیته کاری فیاس و بورس امان، به سمت رئیس کمیته حسابرسی منصوب شدند. مقرر شد فرابورس با همکاری بورس مسقط برای ارتقای وب سایت فیاس تبادل نظر و پیشنهادات خود را به زودی ارایه دهند. اعضای فدراسیون از دبیر کل آن خواستند برای اخذ حمایت بانک مرکزی ارمنستان گفتگوهایی انجام و نتایج را به اعضا اطلاع دهد.

    در نهایت، بورس مسقط میزبان نشست بهار 2018 و بورس مصر میزبان نشست سالانه آتی فدراسیون شدند و برنامه آموزش در محل فیاس نیز به میزبانی بورس ابوظبی برگزار خواهد شد.

    برچسب ها