عصر خودرو

چقدر به آینده بازار خوش‌بین باشیم؟

خروج زیرپوستی بازار پتروشیمی‌ها از رکود

عصر بازا: با افزایش حجم معاملات محصولات شیمیایی و پلیمرها در بورس کالا احتمال خروج از رکود هر روز بیش از پیش تقویت می‌شود ولی هنوز این ادعا برای فعالان بازار قابل لمس نیست.

خروج زیرپوستی بازار پتروشیمی‌ها از رکود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، با افزایش حجم معاملات محصولات شیمیایی و پلیمرها در بورس کالا احتمال خروج از رکود هر روز بیش از پیش تقویت می شود ولی هنوز این ادعا برای فعالان بازار قابل لمس نیست.

    در هفته‌ای که گذشته شاهد معامله 43 هزار و 730 تن انواع محصولات پلیمری بودیم که به نسبت هفته پیش از آن از افزایش 3500 تنی برخوردار شدند و البته برای نهمین هفته پیاپی حجم معاملات در بورس کالا با کمی اغماض بالاتر از 40 هزار تن بوده که یک داده مهم و مثبت در بازار تلقی می‌شود.

    اعلام قیمت‌های پایه با جهت‌گیری با ثبات ، تقویت نسبی حجم تولید در صنایع پایین دستی و افزایش پتانسیل تردید در کنار کمرنگ شدن برخی از شایعات و شنیده‌ها در بازار را می‌توان از دلایل اصلی این وضعیت برشمرد. این در حالی است که حضور واسطه‌ها در بازار افزایش یافته و با تسهیل شرایط خرید برای این دسته فعالان بازار که البته با تامین مالی نیز همراه است ، به افزایش حجم معاملات در بورس کمک کرده است.

    بالا بودن حجم معاملات را باید جدی تلقی کرد زیرا سیگنال مهمی برای خروج از رکود در بازار محصولات پلاستیکی و یا صنایع پایین دستی محصولات پتروشیمی به شمار می‌آید که به افزایش حجم تولید در صنایع بزرگ بالادستی کمک خواهد کرد.

    این در حالی است که در بازار داخلی نیز قیمت ها به یک ثبات نسبی دست یافته و هر چه می گذرد کاهش بیشتری را شاهد هستیم ولی این بار این افت نرخ‌ها به دلیل کاهش تقاضا نیست زیرا بالابودن حجم معاملات در بورس کالا شرایطی را فراهم آورده که هم موجودی انبارها بالا باشد و هم حجم عرضه‌ها در سطوح قابل قبولی قرار بگیرد.

    با توجه به این شرایط بخش تولید در صنایع مختلف تحریک شده و در مسیر بهبود به پیش می رود هرچند که این وضعیت به طرز محسوسی هنوز در بازار داخلی تجربه نمی‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها