عصر خودرو

کاهش نرخ سود تا ۱۸ درصد چه اثری بر بورس می‌گذارد؟

عصر بازار: مدیر عامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه معتقد است: اگر به معنای واقعی نرخ سود بانکی کاهش یابد شاهد تاثیرات مثبت در بازار سرمایه خواهیم بود اما متاسفانه نرخ سود سپرده ها تنها بر روی کاغذ کاهش می‌یابد و در میدان عمل اتفاقی رخ نمی‌دهد.

کاهش نرخ سود تا ۱۸ درصد چه اثری بر بورس می‌گذارد؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، امروز طی توافقی بین بانک‌های دولتی و خصوصی اعلام شد که از ابتدای آذرماه نرخ سودبانکی از 20 درصد به 18 درصد کاهش می‌یابد. اما آیا در صورت کاهش نرخ سود، شاهد سیگنال مثبتی در بازار سرمایه می‌شویم و اینکه بورس باز هم به دوران رونق  بازمی‌گردد؟

    در این راستا مدیر عامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه گفت:‌ اگر این توافق بانک ها بر سر کاهش نرخ سود  به صورت واقعی انجام پذیرد، بر بازار سرمایه و هم بر بخش  تولید اثر مثبت می‌گذارد. ولی در غیر این‌ صورت اگر تنها بر روی کاغذ نرخ سود  18 درصد شود و بانک‌ها در قالب‌های دیگر، بیشتر از 22-23 درصد بدهند، در آن صورت تاثیر خاصی نمی‌گذارد.

    مهدی طحانی افزود: همه این عوامل از بسته خروج از رکود گرفته تا کاهش نرخ سود و... تنها اگر به صورت واقعی اجرایی شوند، بورس به  دوران خوب خود باز می‌گردد.


    این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: در ماههای اخیر وعده‌های بسیاری برای حمایت از بازار سرمایه از سوی مسوولان امر اعلام شده است اما هیچ کدام به محقق  نشده‌اند، در نتیجه همه به اجرای این صحبت‌ها یک مقدار بدبین‌ هستند.

    این فعال بازار سرمایه در خصوص تاثیرات بسته خروج از رکود بر بازار سرمایه، گفت: بسته خروج از رکود هم همانند دیگر سیاست‌های دولت تا به این جای کار تنها اسم زیبایی دارد اینکه در عمل به چه صورت اجرا شود، بسیار مهم است.

    او تاکید کرد: این نوع سیاست ها اثر مقطعی بر بازار می گذارند آنچه مهم است اجرای برجام بود که تاثیر مثبتی و مناسبی بر بازار می‌گذارد چراکه  سرمایه‌ های خارجی وارد کشور می شود و   شرکت‌ها می‌توانند با اعتبارات  بین‌المللی جلو بروند، به جای اینکه از داخل کشور  وام بگیرند این وام را از خارج تهیه کنند در اینصورت است که اجرای برجام  تاثیر مستقیمی بر اوضاع بازارها  می‌گذارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها