عصر خودرو

شریعتمداری با اشاره به هدف۵۵میلیون تنی تولید فولاد:

زنجیره سنگ آهن تا فولاد باید به تکامل برسد

عصر بازار- وزیر صنعت، معدن و تجارت زنجیره سنگ آهن باید تا فولاد به تکامل برسد تا هدف ۵۵ میلیون تن فولاد که در برنامه چشم‌انداز ۲۰ ساله دیده شده است تحقق یابد.

زنجیره سنگ آهن تا فولاد باید به تکامل برسد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، محمد شریعتمداری با اشاره به آخرین وضعیت اهداف فولادی، بیان کرد: زنجیره سنگ آهن باید تا فولاد به تکامل برسد تا هدف 55 میلیون تن فولاد که در برنامه چشم‌انداز 20 ساله دیده شده است تحقق یابد و این موضوع حائز اهمیت است باید 15 میلیون تن فولاد را وارد بازارهای صادراتی کنیم چرا که بازار داخلی ما توان استفاده از همه این ظرفیت را ندارد.

    وی همچنین با اشاره به آخرین اکتشافات انجام شده بر حوزه سنگ آهن، ادامه داد: اکنون با توجه به اکتشافاتی که صورت گرفته ذخائری در یزد به دست آمده که معادل کل ذخائر موجود سنگ آهن است و باید تلاش خود را برای جذب سرمایه و بهره‌برداری از این ذخائر به دست آمده انجام دهیم.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر لزوم موقعیت برای جذب سرمایه‌های داخلی برای توسعه حوزه معدن، اظهار کرد: اکتشاف، ایمنی و به کارگیری سرمایه‌گذاری خارجی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت دوازدهم در حوزه معدن است تا این حوزه بتواند نقش خود را به عنوان یکی از محورهای اصلی اقتصاد ایران ایفا کند.

    وی در ادامه با اشاره به اهمیت به کارگیری از متخصصین و مغزهای ارزشمند در حوزه معدن، گفت: با استفاده از افراد متخصص و دانشمندان این رشته همراه با آموزش و بروزرسانی آموزش در این بخش باید بتوانیم بهره‌وری حوزه معدن و ایجاد ارزش افزوده در آن را افزایش دهیم.

    وی با اشاره به آمار صادرات محصولات معدنی در سال گذشته، گفت: در سال 1395، 5.5 میلیارد تومان صادرات مواد معدنی اتفاق افتاد که نسبت به سال 1394، 7 درصد رشد را تجربه کرد که البته به خاطر رکود بخش ساختمان دستخوش افت شده است که لازم است سیاست‌های مناسب از سوی وزارت راه و شهرسازی اتخاذ شود تا با ایجاد تحرک در این بخش رونقی در حوزه معادن و صنایع معدنی نیز ایجاد شود.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این که بخش معادن نیاز به ورود به بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری خارجی دارد، اظهار کرد: برای توسعه و راه‌اندازی پروژه‌های بزرگ معدنی نیاز به سرمایه زیادی است که در این مسیر باید سرمایه خارجی به قدر کافی جذب شود.

    شریعتمداری در ادامه با اشاره به تسهیلات قابل ارائه به معادن کوچک و متوسط، عنوان کرد: معادن کوچک و متوسط می‌توانند از این پس از تسهیلات 10 هزار میلیارد تومانی نوسازی صنایع و 1.5 میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی با بهره کم نیز استفاده کنند تا رونق لازم در حوزه معدن به وجود بیاید.

    برچسب ها