عصر خودرو

طرح گمرک ایران جهانی شد

عصر بازار- معاون امور بین الملل گمرک گفت: طرح کارشناسی متمرکز در چارچوب سامانه جامع امور گمرکی در گمرک ایران اجرایی و از سوی سازمان جهانی گمرک به عنوان الگو به تمام گمرکات عضو این سازمان معرفی شده است.

طرح گمرک ایران جهانی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، علی بعیدی مفردنیا با اشاره به اینکه طرح کارشناسی متمرکز که در چارچوب سامانه جامع امور گمرکی در گمرک ایران اجرایی شده، از سوی سازمان جهانی گمرک به عنوان الگو به تمام گمرکات عضو این سازمان در سراسر جهان معرفی شده است،  اظهارداشت: براساس این طرح گمرکات به سوی شفافیت هر چه بیشتر حرکت خواهند کرد و این کار در نهایت به سلامت کار گمرکات می‌انجامد. مسئولان ارشد سازمان جهانی گمرک به همین منظور هفته آینده به ایران می آیند تا از نزدیک آخرین دستاوردهای گمرک الکترونیک در کشورمان را مشاهده کنند و مقدمات همکاری در خصوص طرح کارشناسی متمرکز گمرک ایران به عنوان الگوی گمرکات جهان را فراهم نمایند.

    وی با اشاره به اینکه گمرک جمهوری اسلامی ایران با پشت سر گذاشتن دو مرحله بر پایه دیجیتال و بر پایه وب، اکنون در آستانه اجرای سیستم بر پایه موبایل که از پیشرفته‌ترین سیستم‌های مکانیزه در بحث ارتباطات و اطلاعات است قرار دارد و گام‌های اول برای اجرای این سیستم برداشته است.

    معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک با بیان اینکه زیرساخت‌های الکترونیکی در گمرک در حال حاضر وضعیت کاملاً پایداری دارد، اظهارداشت: گمرک با دسترسی به ارتباطات ماهواره‌ای تلاش می‌کند تا سطح رضایت‌مندی کاربران از خدمات الکترونیکی گمرک را افزایش دهد.

    بعیدی درخصوص ارزیابی عملکرد سامانه‌های کنترلی و بازرسی (X-Ray) تأکید کرد که ما در حال حاضر بحث تجزیه و تحلیل تصاویر اسکن را در برنامه خود داریم و باید به سمت مکانیزه کردن خروجی دستگاه‌های ایکس‌ری حرکت کنیم.

    وی همچنین اعلام کرد که با توجه به امضای تفاهم‌نامه تبادل اطلاعات الکترونیکی بین گمرک و مناطق آزاد، عملیات اجرایی این تفاهم‌نامه آغاز خواهد شد. معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک همچنین در مورد موضوعاتی ازجمله بانک اطلاعات تجاری، ضمانت‌های بانکی، آموزش کارکنان نیروی انتظامی مطالبی بیان کرد و گفت: وضعیت گمرک در حال حاضر وضعیت بسیار مطلوبی است، اما باید توجه داشت که برای رسیدن به قله باید تلاش کنیم.

    برچسب ها