عصر خودرو

در بازارهای جهانی رخ داد؛

بازارهای میلگرد در سکوت

عصر بازار- نگاهی به وضعیت بازارهای میگرد نشان می دهد که بازار میلگرد چین در سکوت بوده و میلگرد صادراتی ترکیه نیز ارزان شده است.

بازارهای میلگرد در سکوت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران, روند صعودی بازار میلگرد چین متوقف شده چرا که بازار بیلت و بازارهای فیوچرز کاهش قیمت داشتند. میلگرد در شانگهای 590 تا 596 دلار هر تن درب کارخانه و در ثبات است. در این بین قیمت بیلت در بازار نقدی چین به دلیل افت تقاضا ارزان تر شده و انتظار می رود باز هم کاهش یابد.

    از طرفی میلگرد صادراتی چین 526 دلار هر تن فوب شنیده شده که کمتر از 6 دلار رشد داشته است. اگر قیمت های داخلی میلگرد افت شدید نداشته باشد برخی انتظار دارند قیمت های صادراتی میلگرد روزهای آتی تا 5 دلار دیگر بهبود یابد.

    میلگرد صادراتی ترکیه ارزان تر شد

    قیمت میلگرد صادراتی ترکیه روزهای اخیر نزولی بوده چرا که تقاضا در بازار داخلی و صادرات هر دو پایین است. از طرفی بیلت وارداتی هم در رکود به سر می برد.

    میلگرد صادراتی ترکیه از 520 تا 530 دلار به 515 تا 520 دلار هر تن فوب کاهش یافته است. بیلت وارداتی هم 15 تا 20 دلار افت داشته و 485 تا 490 دلار هر تن سی اف آر شده است. محموله های زیادی از سی آی اس هم خریداری شده است.

    در کل بازار در فصل رکود ساخت و ساز است و رکود بازار مقاطع غیر طبیعی نیست.

    برچسب ها