عصر خودرو

از چهارشنبه هفته جاری صورت می گیرد؛

بازگشایی قرارداد آتی سکه برای تحویل تیر ۹۵

عصر بازار: مدیریت توسعه بازار مشتقه بورس کالای ایران طی اطلاعیه ای اعلام کرد، قرارداد آتی سکه طلا برای تحویل تیر سال ۹۵ از روز چهارشنبه هفته جاری مورخ ۲۰ آبان بازگشایی می شود.

بازگشایی قرارداد آتی سکه برای تحویل تیر ۹۵
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، در حال حاضر معاملات آتی سکه با چهار سررسید فعال آبان، دی و اسفند سال جاری و همچنین اردیبهشت سال 95 در جریان است که با توجه به رو به پایان بودن سررسید آبان ماه جاری، از چهارشنبه این هفته دومین قرارداد تحویل سال آینده راه اندازی می شود.

    گفتنی است، قراردادهای آتی در اولین روز معاملاتی بدون حد نوسان قیمتی، با دوره گشایش به مدت 30 دقیقه در ابتدای جلسه معاملاتی آغاز و با دوره عادی معاملاتی و اعمال حد نوسان قیمت روزانه ادامه می یابد. قیمت پایه قرارداد آتی، همان قیمت کشف شده در حراج تک قیمتی خواهد بود که مبنای حد نوسان قیمت روزانه برای ادامه معاملات در حراج پیوسته قرار خواهد گرفت. بدیهی است در صورت عدم انجام معامله در حراج تک قیمتی، قرارداد آتی متوقف و مجدداً همین فرآیند، روز کاری بعد تکرار خواهد شد.

    براساس این گزارش، با توجه به اینکه در حال حاضر میزان وجه تضمین اولیه معاملات آتی سکه یک میلیون تومان است و به عبارت دیگر هر معامله گر با پرداخت تنها یک میلیون تومان می تواند یک قرارداد شامل 10 سکه طلا را معامله کند، این قراردادها روزانه با استقبال سرمایه گذاران روبه رو می شود. همچنین زمان انجام معاملات آتی سکه از شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 10 صبح تا 19 و همچنین در روزهای پنجشنبه از ساعت 10 تا 16 در جریان است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها