عصر خودرو

قیمت طلا کاهش یافت

عصر بازار- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۲ درصد کاهش به ۱۲۶۹ دلار و ۶۷ سنت رسید.

قیمت طلا کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، در حالی که انتشار آمارهای مثبت از اقتصاد آمریکا احتمال افزایش مجدد نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه آینده میلادی را تقویت کرده است، قیمت طلا امروز در نزدیکی پایین ترین رقم یک هفته اخیر که در جلسه قبل به ثبت رسیده بود در نوسان بود.

     قیمت هر اونس طلا امروز با 0.02 درصد کاهش به 1269 دلار و 67 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر امروز با 0.1 درصد افزایش به 1269 دلار و 80 سنت رسید.

    رشد نرخ اشتغال در آمریکا در ماه اکتبر سرعت گرفته، هرچند که نرخ رشد دستمزدها ضعیف بوده است. این آمارها تصویر مثبت کلی ای از بازار کار آمریکا ترسیم کرده و جنبه منفی آمارها تاثیر چندانی بر احتمال افزایش نرخ بهره نگذاشته است.

    جوردن الیسئو، اقتصاددان ارشد موسسه ای بی سی بولیون گفت، بازارها به نحو فزاینده ای در حال اطمینان یافتن از این مسئله هستند که فدرال رزرو در ماه دسامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

    بر اساس آمارهای موسسه تامسون رویترز، تجار احتمال افزایش نرخ بهره در نشست بعدی بانک مرکزی آمریکا را 90.2 درصد می دانند.

    افزایش نرخ بهره موجب بالا رفتن ارزش دلار می شود و میزان بازدهی اوراق قرضه را بالا می برد. این عوامل می تواند موجب افزایش فشار بر طلا از طریق بالا بردن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار فلز زرد شود.

    برایان لن، مدیر موسسه گلد سیلور سنترال در سنگاپور گفت: «تقویت ارزش دلار به دلیل انتشار آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا موجب شده تا قیمت طلا تضعیف شود.»

    ارزش دلار آمریکا در برابر ین ژاپن امروز به بالاترین رقم در حدود 8 ماه گذشته رسید. شاخص دلار در برابر سبد 6 ارز معتبر جهانی، امروز به رقم 94.938 رسید.

    برچسب ها