عصر خودرو

زمینه افزایش همکاری ایران و نیجریه در حوزه امور مالی اسلامی فراهم است

عصر بازار- استاد دانشگاه 'بایرو' نیجریه معتقد است که ایران و نیجریه به دلیل عضویت مشترک در شورای خدمات امور مالی اسلامی، گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه موسوم به 'D۸' و بانک توسعه اسلامی که هر دو در این محافل بین المللی با یکدیگر دیدار می کنند، زمینه گسترده ای برای افزایش همکاری و مشارکت دارند.

زمینه افزایش همکاری ایران و نیجریه در حوزه امور مالی اسلامی فراهم است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، 'بشیر علی و عمر' عضو شورای علمای نیجریه که در مالزی بسر می برد، گفت: بازار بانکداری اسلامی حوزه جدید و قابل پیشرفتی است که از حدود پنج دهه پیش فعالیت داشته و رشد زیادی از نظر نهادهای مالی، گسترش جغرافیایی، نوآوری هایی از قبیل 'صکوک'* و همچنین از نظر میزان دارایی داشته است.
    عضو آکادمی بین المللی تحقیقات فقه در مالزی (ISRA) در ادامه گفت: با توجه به اینکه امکان افزایش همکاری و مشارکت در بخش های خصوصی وجود دارد، این بخش ها از امور مالی و بانکداری اسلامی استقبال کرده اند و در نیجریه نیز هم اکنون مجوز بانک های اسلامی، بیمه اسلامی، ابزارهای مالی یا اوراق بهادار اسلامی (صُکوک) صادر شده که می تواند به توسعه زیرساخت ها کمک کنند.
    وی با این عنوان که رشد در امور مالی و بانکداری اسلامی پیشرفت قابل توجهی برای کشورهای اسلامی محسوب می شود، گفت: این پیشرفت ها نشان می دهد که به عنوان یک واسطه مالی، این مدل رقابتی و قابل تطبیق با دوره مدرن است و می تواند چالش های گسترده کشورهای اسلامی را مورد بررسی قرار دهد.
    به گفته وی، امور مالی و بانکداری اسلامی به بازتوزیع ثروت کمک می کند و باعث انتقال سرمایه به بخش هایی که کمبود سرمایه دارند می شود، که این بخش های کمبود سرمایه نیز به دلیل فقر گسترده زیاد هستند.
    'بشیر علیو عمر' در ادامه تصریح کرد: اکنون با تجمیع رویکردهای امور مالی اسلامی با مسئولیت اجتماعی امور مالی یک رشته امور مالی اسلامی اجتماعی ایجاد شده که از طریق نهادهای خرد و کلان اقتصاد، وقف، صدقه و زکات به باز توزیع ثروت در کشورهای اسلامی کمک می کند.
    وی تصریح کرد: امور مالی و بانکداری اسلامی به دلیل رشد خود در سال های گذشته و ثبات آن، در آینده نیز سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص می دهد، و منجر به همکاری های فرامرزی بیشتری می شود.
    به اعتقاد این استاد دانشگاه، ایجاد ابزارهای مالی بیشتر با هدف نقل و انتقالات بین المللی از جمله اموری هستند که در سال های پیش رو بیش از پیش مورد توجه فعالان حوزه امور مالی اسلامی قرار می گیرند.
    'بشیر علیو عمر' همچنین گفت که مزایای امور مالی و بانکداری اسلامی حتی باعث شده که کشورهای غربی نیز به گرمی از آن استقبال کنند، به گونه ای که علاوه بر آلمان، آمریکا و فرانسه کشورهایی همچون انگلستان نسبت به صدور ابزارهای مالی اسلامی (صُکوک) اقدام کرده و لوکزامبورگ عضو شرکت بین‌المللی اسلامی مدیریت نقدینگی است.
    وی خاطرنشان کرد که مزایای امور مالی و بانکداری اسلامی باعث شده که کشورهای غربی نیز آن را مورد پذیرش قرار دهند که اکنون شاهد این واقعیت هستیم.
    'بشیر علیو عمر' که به منظور شرکت در کنفرانسی به مالزی سفر کرده بود در پایان گفت: این قبیل کنفرانس ها می تواند باعث به اشتراک گذاشتن تجربیات، کارایی بهتر و موثر امور مالی و بانکداری اسلامی و همچنین تطابق سازی برخی از جنبه های بین المللی امور مالی و بانکداری اسلامی شود.
    دوازدهمین 'اجلاس بین المللی فقهی بانک ها و بورس های اسلامی' توسط آکادمی بین الملی تحقیقات فقه در بخش امور اسلامی (ISRA) با حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف از جمله ایران در روزهای اخیر در مالزی برگزار شد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو