عصر خودرو

شرکت های ایالت باسک اسپانیا به دنبال فرصت های جدید سرمایه گذاری در ایران

عصر بازار- یک هیأت تجاری متشکل از نمایندگان ۲۰ شرکت فعال بازرگانی و صنعتی اسپانیا، روزهای دوشنبه تا پنجشنبه (۱۵- ۱۸ آبان ماه) با هدف بررسی فرصت های سرمایه گذاری به ایران سفر خواهند کرد.

شرکت های ایالت باسک اسپانیا به دنبال فرصت های جدید سرمایه گذاری در ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، اتاق های بازرگانی بیلبائو و آلاوا که با حمایت دولت محلی باسک این هیأت را سازماندهی کرده ا‌ند، اعلان کردند که این هیأت بازرگانی می‌ خواهد از جذابیت های اقتصادی جمهوری اسلامی، استفاده کند.
    بر اساس بیانیه اتاق بازرگانی بیلبائو، ایران نیاز به پیکربندی مدل تولیدی متنوع تری داشته و قصد دارد در تجدید صنعتش سرمایه گذاری کند که این کشور را به مقصد بسیار جذابی برای سرمایه گذاری تبدیل می‌ کند.
    سازمان دهندگان هیأت تجاری باسک معتقدند که فرصت های جالبی‌ در زیرساخت ها، صنعت پتروشیمی، انرژی های تجدیدپذیر و اضافه نمودن فناوری های نوین به بخش های صنعتی ایران وجود دارد و شرکت های باسک در این بخش ها می‌ توانند فرصت های کسب و کار پیدا کنند.
    اتاق بازرگانی بیلبایو در بیانیه خود در این باره افزود: لغو تحریم ها و اصلاحات برنامه ریزی شده در بازارهای کالا و خدمات، وضعیت ایران را به اقتصاد باز بر روی تجارت بین المللی تبدیل می‌ کند.
    بر اساس این بیانیه، علاقمندی ایران در تنوع بخشی به فعالیت تولیدی خود، آن را به کشور جالبی‌ برای شرکت های باسک تبدیل می‌ کند.
    ایالت باسک با بیش از 20 هزار کیلومتر مربع مساحت، در شمال اسپانیا واقع می‌ باشد و سه میلیون نفر جمعیت دارد. داشتن بنادر، کارخانه ها و شرکت های مهم که نقش به سزایی در تولیدات ناخالص داخلی‌ و اقتصاد اسپانیا دارند، این ایالت را به یکی‌ از ثروتمندترین و مدرن ترین ایالت های اسپانیا تبدیل نموده است. این ایالت 6.2 درصد تولیدات ناخالص داخلی‌، 10.45درصد تولیدات ناخالص داخلی‌ صنعتی و 9.2 درصد صادرات اسپانیا را به خود اختصاص داده است.

    برچسب ها