عصر خودرو

میزان اشتغال تجدیدپذیرها چقدر است؟

عصر بازار- رییس موسسه آموزش عالی علمی و کاربردی صنعت آب و برق وزارت نیرو گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته اگر مطابق برنامه ششم ۵۰۰۰ مگاوات انرژی تجدیدپذیر در کشور تولید شود برای هر ۱۰۰۰ مگاوات برق خورشیدی ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ نفر در حوزه سازنده، تعمیرکار و سرویس‌کار اشتغال ایجاد خواهد شد.

میزان اشتغال تجدیدپذیرها چقدر است؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، داوود توکلی امروز در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق در جمع خبرنگاران با بیان این که موسسه آموزش علمی کاربردی وزارت نیرو مرکزی را تحت عنوان آموزش‌های جدیدپذیر با هدف توسعه تجدیدپذیرها و ارتقاء فرهنگ عمومی از سه سال قبل به وجود آمده است، گفت: به منظور توسعه تجدیدپذیرها قراردادی را با کشور آلمان برای برگزاری دوره‌های آموزشی امضاء کرده‌ایم.

    به گفته وی، در حال حاضر 500 تا 600 مگاوات انرژی تجدیدپذیر در کشور تولید می‌شود که باید تا پایان امسال به 1000 مگاوات برسد که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این زمینه به نظر می‌رسد این برنامه تحقق یابد که با توجه به پتانسیل‌های زیاد کشور در زمینه‌ی تجدپذیرها لازم است که به این حوزه توجه شایانی شود.

    توکلی صنعت آب و برق در کشور را یک صنعت زیربنایی دانست و افزود: در حال حاضر 240 شرکت به نام در بخش آب، برق و آبفا با نیروی انسانی بیش از 80 هزار نفر فعالیت می‌کند و در مجموع باید گفت که شاغلین بخش آب و برق کشور در تمام زمینه‌ها به 600 هزار نفر می‌رسد و با توجه به اهمیت تربیت نیروی انسانی وزارت نیرو مجموعه‌ای را برای آموزش این افراد در نظر گرفته است.

    رییس موسسه آموزش عالی علمی و کاربردی صنعت آب و برق وزارت نیرو با بیان این که دانشگاه‌ها و مراکز آموزش رسمی کشور خواستگاه رسمی تربیت نیروی انسانی هستند، ادامه داد: آموزش‌های مهارتی در سیستم آموزشی کشور یا مغفول مانده یا آن طور که باید به آن توجه نشده است که این مساله آسیب‌های زیادی را به بدنه صنعت وارد می‌کند.

    وی افزود: لازم است در کنار تمامی صنایع آموزش‌های بدو خدمت برای تطبیق آموخته‌ها با نیازهای صنعت وجود داشته باشد. برهمین راستا نیز وزارت نیرو از سال 59 مرکز آموزشی را تحت عنوان سازمان سازندگی و آموزشی به وجود آورد که در سال 1380  نام این سازمان به دانشگاه جامع علمی – کاربردی صنعت آب و برق تغییر یافت.

    توکلی با بیان این که این موسسه با سابقه 37 ساله در شش استان تبریز، اصفهان، مشهد، اهواز، شیراز، تهران و کرمانشاه مشغول به فعالیت است، اظهار کرد: دو واحد آموزشی بزرگ در گیلان و مازندران نیز فعالیت می‌کند و در مجموع باید گفت که 29 استان به صورت مستقیم تحت پوشش این مرکز قرار گرفته‌اند.

    به گفته رییس موسسه آموزش عالی علمی و کاربردی صنعت آب و برق وزارت نیرو در این موسسه 191 آزمایشگاه و کارگاه تخصصی، 270 نفر هیات علمی و کارشناس تخصصی، 3700 دانشجو فعالیت می‌کند و باید گفت که طی این سال‌ها 18 هزار نفر از این موسسه فارغ‌التحصیل شده‌اند که بالای 95 درصد این افراد جذب موقعیت‌های شغلی شده‌اند.

    برچسب ها