عصر خودرو

تاکید عربستان و روسیه بر ادامه تلاش‌ها برای کاهش ذخایر نفت جهان

عصر بازار- بعد از دیدار وزرای انرژی ۴ کشور روسیه، عربستان، ازبکستان و قزاقستان وزارت انرژی روسیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، این ۴ کشور آماده اقدامات بیشتر به منظور کاهش میزان ذخایر جهانی نفت هستند.

تاکید عربستان و روسیه بر ادامه تلاش‌ها برای کاهش ذخایر نفت جهان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ،بعد از دیدار وزرای انرژی 4 کشور روسیه، عربستان، ازبکستان و قزاقستان وزارت انرژی روسیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، این 4 کشور آماده اقدامات بیشتر به منظور کاهش میزان ذخایر جهانی نفت هستند.

    روسیه و عربستان رهبری توافق کاهش تولید بین اوپک و متحدانش را که هدف از آن تقویت قیمت جهانی نفت است بر عهده دارند.

    در بیانیه وزارت انرژی روسیه آمده است: «کشورهای حاضر در این نشست مشترک رضایتمندی خود از کاهش ذخایر نفت تجاری جهان را ابراز داشتند و آمادگی خود برای ادامه تلاش های مشترک در این مسیر را اعلام نمودند.»

    اوپک، روسیه و دیگر تولید کنندگان نفت قرار است روز 30 نوامبر در وین تشکیل جلسه دهند و در مورد تمدید توافق کاهش تولید تصمیم گیری نمایند.

    به گفته وزارت انرژی روسیه، ترکمنستان هم در این نشست به عنوان ناظر حضور خواهد داشت.

    خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان پس از این دیدار گفت، باید برای کاهش میزان ذخایر کار بیشتری انجام گیرد. «از استراتژی 24 کشوری که اعلامیه همکاری (در زمینه کاهش تولید) را امضا کرده اند، رضایت کلی وجود دارد.»

    وی افزود: «همه قبول دارند که این کار هنوز به هیچ وجه تکمیل نشده و ما همچنان باید کارهای زیادی برای کاهش ذخایر نفت انجام دهیم. ماموریت هنوز تکمیل نشده و باید کارهای بیشتری انجام شود.»

    الفالح گفت، اعضای توافق کاهش تولید که وی با آنها صحبت کرده نیز چنین نظری دارند.»

    به گفته وزیر انرژی عربستان: «این همان احساسی است که من دیروز از رئیس جمهور قزاقستان هم شنیدم. این همان احساسی است که من از تمام تولید کنندگان نفت عضو میزگرد وزرای انرژی آسیا شنیدم.»

    به گفته فالح، مقاماتی از کشورهای مالزی، اکوادور، نیجریه و لیبی نیز همین نظر را دارند. «همه ما متعهد هستیم تا با دیگر تولید کنندگان همکاری کنیم و از توافق حمایت نماییم.»

    برچسب ها