عصر خودرو

مدیر دفتر تجارت خارجی تایوان خبر داد:

تجارت میان تایوان و نیکاراگوئه با توافقنامه تجاری دوجانبه ۳ برابر شد

عصر بازار- از زمان اجرای توافقنامه تجارت دوجانبه میان تایوان و نیکاراگوئه در سال ۲۰۰۸، میزان تجارت میان دو کشور ۳ برابر شده است. اخیرا این قرارداد بازنگری و تمدید شده است.

تجارت میان تایوان و نیکاراگوئه با توافقنامه تجاری دوجانبه ۳ برابر شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مقاومتی نیوز، بر اساس بیانیه ای که روز جمعه (3 نوامبر) اداره تجارت خارجی تایوان منتشر کرده است، تایوان و نیکاراگوئه پس از بررسی توافقنامه تجارت دوجانبه میان خود، این توافقنامه را مورد بازنگری قرار داده و توسعه دادند. توافقنامه تجارت دوجانبه میان دو کشور 10 سال پیش منعقد شده بود.

    یانگ جنی نی مدیر دفتر تجارت خارجی تایوان و همتای خود در نیکاراگوئه توافقنامه تجارت دوجانبه بازنگری شده را امضاء نمودند.

    در این بیانیه اداره تجارت خارجی تایوان آمده است که در جلسه میان نمایندگان دو کشور، توافقنامه با پیشنهاداتی مواجه شد، از جمله اینکه میزان واردات قند تایوان از نیکاراگوئه به 60 هزار تن در سال افزایش یابد.

    تایوان همچنین موافقت کرده است واردات گوشت گاو از نیکاراگوئه را از دریافت تعرفه معاف کند.

    همچنین نیکاراگوئه توافق کرده است تعرفه ها را در سه دسته از صادرات تایوان شامل کاغذ، لاستیک و مبلمان به میزان 15 درصد کاهش دهد.

    به گفته دفتر تجارت خارجی تایوان، نیکاراگوئه یکی از 20 کشور دارای روابط دیپلماتیک با تایوان است که دارای بزرگترین منبع میگو و خرچنگ دریایی است و ششمین تولید کننده نیشکر است.

    از زمان اجرای توافقنامه تجارت دوجانبه میان تایوان و نیکاراگوئه در سال 2008، میزان تجارت میان دو کشور رشد 103 درصدی داشته است و از میزان 51.97 میلیون دلار به 155.4 میلیون دلار رسیده است.

    طبق گفته دفتر تجارت خارجی تایوان، این کشور در حال حاضر بزرگترین بازار نیکاراگوئه در آسیا و پنجمین بازار بزرگ در جهان است.

    برچسب ها