عصر خودرو

رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه :

پیشنهاد تبدیل روابط ۳ جانبه به ۵ جانبه در سطح کشورهای دریای خزر

عصر بازار- رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه با طرح پیشنهاد توسعه روابط سه جانبه ایران، آذربایجان و روسیه به روابط پنج جانبه در سطح کشورهای حاشیه خزر گفت: باید چتر مبادلات اقتصادی و تجاری در سطح پنج کشور حاشیه خزر (دریای صلح و دوستی) گسترانده شود.

پیشنهاد تبدیل روابط ۳ جانبه به ۵ جانبه در سطح کشورهای دریای خزر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم،‌اسدالله عسگراولادی با بیان این که حجم مبادلات اقتصادی و تجاری بین دو کشور ایران و روسیه هنوز قانع کننده و رضایت بخش نیست گفت: ایران و روسیه بیش از هزار سال با هم همسایه و مشترکات زیادی برای همکاری‌های دو جانبه دارند.

    وی همچنین اظهارداشت: بعد از انقلاب روابط ایران و روسیه دچار دگرگونی های خاصی شده و روابط این دو کشور در شرایط فعلی از هرحیث رو به گسترش است.

    رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه گفت: خوشبختانه در دولت یازدهم و دوازدهم نزدیکی و قرابت بین دو کشور روز افزون شده است.

    وی در ادامه توسعه روابط بین ایران و روسیه را به لحاظ اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مناسب توصیف کرد و افزود: تنها از حیث اقتصادی هنوز ایران شرایط لازم برای افزایش سطح مبادلات تجاری و اقتصادی با کشور روسیه را پیدا نکرده است.

    عسگراولادی ضمن تاکید بر توسعه و تعمیق روابط اقتصادی بین ایران و روسیه اظهارداشت: این دو کشور از توانمندی ها و ظرفیت های بسیاری برای ارتقای مناسبات برخودار هستند.

    عسگراولادی سفر پوتین به تهران را گامی مهم در راه تقویت روابط اقتصادی بین دو کشور دانست و اذعان داشت: رابطه ایران و روسیه رابطه قابل قبولی است اما حجم مبادلات از نظر صادرات خیلی پائین است.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود در حین اشاره به روابط ایران با جمهوری آذربایجان گفت: این کشور در همسایگی شمالی ایران واقع شده است.

    رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه افزود: روابط بین این دو کشور به ویژه در حوزه ترانزیت بسیار خوب است.

    وی ضمن پیشنهاد به حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور مبنی بر تغییر روابط سه جانبه به پنج جانبه در سطح کشورهای خزری گفت: بهتر اینکه قزاقستان و ترکمنستان نیز به جمع سه کشور ایران، روسیه و آذربایجان اضافه تا چتر مبادلات اقتصادی و تجاری در سطح پنج کشور حاشیه خزر (دریای صلح و دوستی) گسترانده شود.

    عسگراولادی افزود: تبدیل روابط از سه جانبه به پنج جانبه موجب گسترش و تعمیق بیشتر روابط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی در سطح منطقه می شود.

    وی در پاسخ به این پرسش که سه کشور ایران، روسیه وآذربایجان از جمله صادرکنندگان نفت در جهان هستند حال همکاری این سه کشور در حوزه قیمت گذاری انرژی چه قدر می تواند بر قیمت جهانی طلای سیاه تاثیر اثرگذار باشد، اظهارداشت: تعامل و همکاری سه کشور در بازار جهانی نفت بدون شک بی تاثیر نخواهد بود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو