عصر خودرو

ثبت بدترین عملکرد اونس از سال ۲۰۱۳؛

طلا رنگ باخت

عصر بازار: طلای جهانی در پایان مبادلات هفته ای که گذشت با افت شدید ۴/۶ درصدی قیمت روبرو شد که این بدترین عملکرد بهای طلا از سال ۲۰۱۳ میلادی به شمار می رود.

طلا رنگ باخت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، انتشار آمارهای مربوط به بهبود اوضاع بازار اشتغال آمریکا موجب شد تا قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه به کمتر از 1100 دلار در هر اونس برسد.

    بر اساس این گزارش اقتصاد آمریکا طی ماه گذشته بیش از 271 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است و نرخ بیکاری نیز به پایین ترین سطح در 7 سال و نیم اخیر رسیده است.

    این آمارها موجب شده تا احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر افزایش یابد. پس از انتشار این گزارش ارزش دلار آمریکا نیز 1/4 درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح خود از آوریل رسیده است.

    به این ترتیب طی معاملات روز جمعه قیمت هر اونس طلا نیز به کمتر از 1090 دلار رسید که به گفته تحلیلگران ارشد موسسه بی ام او کاپیتال انتشار گزارش وزارت کار آمریکا موجب شد تا قیمت طلا برای نخستین بار از اوت تاکنون به کمتر از 1100 دلار برسد. قیمت طلا در شرایط کنونی تحت فشار زیادی قرار دارد و احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا در نشست دسامبر فدرال رزرو تقویت شده است.

    بر اساس پیش بینی های انجام شده سطح حمایتی بعدی برای قیمت طلا 1077 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت این فلز گرانبها با افت شدیدی روبرو می شود و احتمالا تا سطخ 1000 دلار در هر اونس کاهش خواهد یافت.

    همچنین اگر سطح حمایتی 1077 دلاری شکسته شود سطح حمایتی بعدی برای قیمت طلا ابتدا 1050 و سپس 1045 دلار خواهد بود.

    به نظر می رسد قیمت طلا در هفته آینده به شدت تحت تاثیر انتشار گزارش جدید وزارت کار آمریکا قرار خواهد داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها