عصر خودرو

عضو شورای عالی بورس و اوراق بهادار

پایین آمدن سود بانکی به نفع دولت است

عصر بازار: عضو شورای عالی بورس و اوراق بهادار گفت: به دلیل سنگین بودن بدهی‌های دولت، پایین آمدن سود بانکی به نفع دولت است.

پایین آمدن سود بانکی به نفع دولت است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، حسین عبده تبریزی در دومین سمینار بازاریابی خدمات و ابزارهای مالی، بیان کرد: در کشور ما نرخ تورم 11درصد و نرخ سود بانکی 25 درصد است. همچنین کشور ما در حال حاضر در وضعیت دشواری قرار دارد و در این شرایط باید تصمیمات جدی گرفت.
    عبده تبریزی در ادامه افزود: عمده ترین مشکل اقتصادی کشور رکود تورمی است که این امر قبل از دولت جدید وجود داشته، به طوری که از سال 86 به بعد بودجه خانوار آسیب دیده، درآمد سرانه مردم کاهش یافته و طبقه متوسط ضعیف و هزینه ها بسیار سنگین تر از درآمد شده است.
    وی همچنین به این موضوع اشاره کرد که دولت ما بدهی قابل توجهی دارد و از طرفی نمی تواند به علت کنترل تورم پول جدیدی خلق کند، هزینه ها بسیار سنگین تر از درآمد کشوراست.
    عضو شورای عالی بورس و اوراق بهادار عنوان کرد: درآمد امسال دولت از فروش نفت حدود 17-18 میلیارد دلار بوده که در مقایسه با 110 میلیارد دلار سال 90 بسیار ناچیز می باشد، بنابراین دولت با این درآمد کم قادر به پرداخت بدهی‌های خود نیست.
    این کارشناس اقتصادی ادامه داد : یک سری نهادهای غیر قانونی برای اینکه موقعیت خود را حفظ کنند و زنده بمانند، نرخ سود بانکی را تا 25الی 30 درصد افزایش داده اند که اگر این نرخ پایین نیاید اصلاح وضعیت اقتصادی کشور غیرممکن است.
    عبده تبریزی توجه به بازده و سود، به کارگرفتن اصول و مقدمات استراتژی های مدیریت ریسک، توجه خاص به محصولات مختلف، توجه به حقوق مربوط به خریدار محصولات مالی و روشن بودن ویژگی های سرمایه گذار نهایی و عمده را از مهمترین عناصر در طراحی، ساخت، بسته بندی و فروش محصولات مالی برشمرد.
    به گفته وی، بدهی‌های دولت حدود 300 تا 500 هزار میلیارد تومان گمانه‌زنی می‌شود و این امر به لزوم ایجاد بازار سرمایه می‌شود. به این ترتیب اگر دولت بخواهد این میزان بدهی را با سود 24 درصد پرداخت کند. این رقم به اندازه نصف بودجه می‌شود.
    عضو شورای عالی بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه، پایین آمدن سود بانکی به نفع دولت هم هست، اضافه کرد: طی 10 سال آینده بازار بدهی شرکت‌ها هم شکل می‌گیرد و در آینده به بزرگی بازار بدهی دولت خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو