عصر خودرو

چین دومین مقصد دنیا برای خارجیان شاغل

عصر بازار- آمار مرکز 'اچ اس بی سی' در چین نشان می دهد که این کشور به دومین مقصد دنیا برای خارجیان شاغل و جویای کار تبدیل شده است.

چین دومین مقصد دنیا برای خارجیان شاغل
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، این مرکز خاطر نشان کرده است که نزدیک به 70 درصد از خارجیان گفته اند که پس از ورود به چین توانسته اند مهارت های شغلی خود را نیز افزایش دهند.
    گزارش اچ اس بی سی حاکی است که نظرخواهی از میان 27 هزار و 500 خارجی در 150 کشور دنیا انجام شده است که مشخصا به گفته آنها پس از آمریکا ، چین به عنوان دومین مقصد کار برای خارجیان تبدیل شده است.
    نزدیک به نیمی از خارجیان در چین می گویند که پس از فعالیت های حرفه ای و کار در این کشور توانسته اند میزان درآمد و سپرده بانکی خود را افزایش دهند.
    خارجیان افزوده اند که رقابت سنگینی برای آنها در بازار کار وجود ندارد و به آسانی توانسته اند شغلی برای خود دست و پا کنند البته شرایط زندگی برای آنها در چین هنوز سخت است و مقررات دست و پاگیر زیادی برای صدور روادید و اقامت در چین وجود دارد.
    با این احوال شرکت های چینی به دلیل سرمایه های هنگفتی که در اختیار دارند به جذب خارجیان مبادرت می ورزند و چین می خواهد به بزرگترین بازار کار دنیا برای خارجی ها تبدیل شود.
    البته خارجیان در این نظرخواهی تاکید کرده اند که سطح درآمد آنها در چین به مراتب پایین تر از کشورهای غرب نظیر انگلیس است اما هزینه زندگی آنها نیز پایین تر از آن کشورهاست.
    بیشترین تعداد خارجیان در چین در شهر شانگهای بزرگترین مرکز اقتصادی این کشور زندگی می کنند و شمار آنها اکنون به 140 هزار نفر می رسد که 93 هزار نفر آنها مقیم هستند و بقیه در دانشگاه تحصیل می کنند.

    برچسب ها