عصر خودرو

در بازار جهانی طلا ورق برگشت!

عصر بازار: روند نزولی طلا روز جمعه برای هفتمین روز متوالی ادامه یافت و باعث شد سرمایه‌گذاران خرد سرانجام نظرشان را درباره دورنمای کوتاه مدت این فلز زرد تغییر دهند و کاهش قیمت آن در هفته جاری را پیش بینی کنند.

در بازار جهانی طلا ورق برگشت!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، بهای معاملات طلا برای تحویل در دسامبر اوایل هفته گذشته تحت تاثیر بالاتر رفتن انتظارات برای افزایش نرخ‌های بهره آمریکا در دسامبر، به پایین‌ترین قیمت در یک ماه گذشته نزول کرد و روز سه شنبه 21.80 دلار یا 1.9 درصد کاهش یافته بود. این انتظارات با اظهارات جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا در چهارشنبه گذشته و اظهارنظر سایر مقامات این بانک در روز جمعه تقویت شد.

    نرخهای بهره بالاتر جذابیت سرمایه گذاری در طلا را که برخلاف اوراق قرضه و سهام، دارایی بدون بازده است کمتر کرده و در مقابل از دلار پشتیبانی می‌کند.

    انتشار گزارش بهتر از حد مطلوب اشتغال در روز جمعه بهای معاملات طلا را تحت فشار قرار داد. طبق گزارش اداره کار آمریکا، 271 هزار شغل جدید در اکتبر ایجاد شد که بالاتر از حدود 190 هزار شغل مورد پیش بینی اقتصاددانان بود. در این بین نرخ بیکاری هم به کمترین سطح در پنج سال گذشته کاهش یافت.

    سرمایه گذاران این گزارش را برای افزایش نرخهای بهره مثبت تلقی کردند که فروش گسترده در بازار طلا را به دنبال داشت.

    هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر در بازار نیویورک 16.50 دلار یا 1.5 درصد کاهش یافت و به 1087 دلار رسید. قیمت طلا هفته گذشته حدود 4.7 درصد کاهش یافت که سومین کاهش هفتگی متوالی و بزرگترین کاهش هفتگی در بیش از سه ماه گذشته بود.

    در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز برای هفته جاری، 327 نفر شرکت کردند که نظرشان نسبت به طلا منفی شده بود و اکثر آنها انتظار داشتند طلا در کوتاه مدت به سطح پایین‌تری سقوط کند. در این نظرسنجی 180 نفر یا 55 درصد کاهش قیمت طلا و 105 نفر یا 32 درصد افزایش قیمت را پیش بینی کردند در حالیکه 42 نفر یا 13 درصد هم نظری نداشتند.

    در میان کارشناسان بازار به نظر رسید خوش بینان و بدبینان درباره جهت حرکت طلا در هفته جاری شانه به شانه یکدیگر قرار گرفتند. از میان 37 کارشناس بازار که در نظرسنجی هفتگی کیتکو شرکت می‌کنند، 15 نفر پاسخ دادند که از میان آنها شش نفر یا 40 درصد افزایش قیمت، شش نفر یا 40 درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند و سه نفر یا 20 درصد هم نظری نداشتند. کارشناسان بازار شامل معامله گران طلا، بانکهای سرمایه گذاری، معامله گران معاملات آتی و تحلیلگران چارت فنی هستند.

    با وجود روند نزولی طلا و پیش بینی‌ها درباره کاهش قیمت این فلز ارزشمند، بعضی از کارشناسان بازار بر این باورند که بازار طلا شاهد فروش زیادی بوده و قیمتها احتمالا بهبود پیدا خواهد کرد.

    از سوی دیگر به گفته بعضی از تحلیلگران، طلا به سرعت در حال حرکت به سوی سطح مقاومتی 1073 دلار برای معاملات تحویل دسامبر در آمریکا و سطح 1077 دلار برای معاملات فوری است. اگر قیمتها به این سطح برسند، احتمال سقوط آنها به پایین هزار دلار وجود دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو