عصر خودرو

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی :

نخستین محموله گندم هند وارد چابهار شد

عصر بازار- مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از ورود نخستین محموله صادراتی گندم هند به مقصد افغانستان به بندر چابهار ایران خبر داد.

نخستین محموله گندم هند وارد چابهار شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، محمد راستاد اظهار کرد: این محموله که از چند روز قبل بندر کاندلای هند را به مقصد چابهار ترک کرده بود، حامل 130 هزار تن گندم است که بناست به سمت افغانستان ترانزیت شود.

    وی با بیان اینکه پس از انجام توافق‌های اقتصادی با هند این نخستین محموله ترانزیتی است که از سوی این کشور به مقصد افغانستان از طریق چابهار ارسال می‌شود، تاکید کرد: ایران در طول سال‌های گذشته برنامه‌ریزی قابل توجهی انجام داده تا شرایط را برای بهبود زیرساخت‌های چابهار فراهم کند که قطعا یکی از اصلی‌ترین اهداف ما تبدیل شدن این بندر مهم ترانزیتی به هاب اقتصادی منطقه است.

    مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به حضور سفرای کشورهای هند و افغانستان در چابهار اظهار کرد: در کنار این مقامات خارجی مقاماتی از وزارت راه و شهرسازی ایران نیز در چابهار حضور دارند تا به طور رسمی بهره‌برداری از این مسیر مهم ترانزیتی کلید بخورد. ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که در سال‌های آینده و با اجرایی شدن طرح‌های توسعه در چابهار میزان استفاده از این بندر افزایش پیدا کند و راه برای توسعه ترانزیت و ترانشیپ باز شود.

    راستاد با اشاره به ورود دو محموله از تجهیزات خریداری شده ایران از کشورهای خارجی برای بندر چابهار بیان کرد: این محموله‌ها که در فضای تجهیزات بندری و تخلیه و بارگیری کشتی‌ها اهمیت بالایی دارد، می‌تواند گسترش قابل توجهی در این فرآیند ایجاد کند و بر ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری این بندر بسیار مهم شرقی تاثیری جدی از خود بر جای بگذارد.

    هند اعلام کرده: 85 میلیون دلار سرمایه‌گذاری مستقیم و 150 میلیون دلار خط اعتباری برای چابهار اختصاص خواهد داد و ایران قطعا از این فرصت نهایت استفاده را خواهد برد.

    برچسب ها