عصر خودرو

"اعتماد" از بورس رفت

عصر بازار: یک کارشناس بازار سرمایه گفت: اعتماد حلقه مفقوده این روزهای بورس است و در صورت حمایت دولت از صنایع و بنگاههای تولیدی می توان به بازگشت اعتماد و نقدینگی به بورس امیدوار بود.

"اعتماد" از بورس رفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، منصور کریمی گفت:‌ در صورتی که شفافیت به اقتصاد کشور در موضوعات مختلف از جمله نرخ خوراک پتروشیمی ها و بهره مالکانه از یک سو و نیز اعلام سیاستهای دولت در قبال بسته خروج از رکود بازگردد، سرمایه گذاران می توانند تصمیمات مشخص تری گرفته و به بورس ورود کنند.

    این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که اعتماد حلقه مفقوده این روزهای بورس است اذعان داشت: در صورت بازگشت اعتماد به اقتصاد و بورس، شاهد ورود نقدینگی به بازار سهام خواهیم بود.
    وی با بیان این که در دو سال گذشته دولت با اتخاذ سیاستهای انقباضی تنها سعی در کنترل تورم کرده که این سیاستها به رکود اقتصادی منجر شده است افزود: در شرایط کنونی دولت می تواند با با اجرای سیاست‌های انبساطی در اقتصاد به تحرک اقتصاد و خروج آن از رکود کمک کند که بازار سرمایه نیز از این سیاستها تاثیر مثبت خواهد گرفت.
    این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در همه جای دنیا در شرایط رکودی دولتها با حمایت از صنایع و دادن تسهیلات به بنگاههای تولیدی طرف عرضه را تحریک کرده که این موضوع موجب پایین آمدن قیمت تمام شده محصولات و سودآوری بنگاهها شده و از طرفی دیگر شرکتها با فروش محصولات خود به قیمتهای پایین تر موجب تحریک ظرف تقاضا و در مجموع خروج اقتصاد از رکود می شوند.
    وی همچنین گفت: تعرفه‌های بسیار پایین موجب واردات بی رویه برخی کالاها شده است که این اتفاق ادامه حیات بنگاههای تولیدی در کشور را با مشکل مواجعه کرده، و بر این اساس دولت باید حمایت از تولید کنندگاه و صنایع را در راس برنامه های خود قرار دهد و با اصلاح نظام گمرکی، رقابت مناسبی بین کالاهای ایرانی و وارداتی ایجاد کند.
    این کارشناس بازار سرمایه در خصوص گزارشات شش ماه گفت: این گزارشات نشان می دهد شرکت‌ها تحت تاثیر رکود حاکم بر اقتصاد از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند.
    وی در خصوص شرایط کنونی بازار سرمایه نیز اذعان داشت: در حال حاضر حجم و ارزش معاملات در سطح پایین قرار دارد که نشان می دهد سهامداران به شرایط بورس و آینده آن خوشبین نیستند که حتی قیمت پایین سهام نیز نمی تواند برای آنها جذابیت خرید داشته باشد.
    این کارشناس بازار سرمایه در مورد پیش بینی خود از گزارش‌های 9 و 12 ماهه شرکت‌ها و شرایط بورس تا پایان سال اظهار داشت: بنظر نمی‌رسد در گزارش‌های 9 و 12ماهه شرکتها اتفاق مثبتی را شاهد باشیم؛ چرا که اتفاق خاصی در صنایع و اقتصاد کشور در حال وقوع نیست و رفع تحریم ها نیز در بلندمدت در بازار سرمایه و شرکتهای بورسی اثرگذار است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها