عصر خودرو

قیمت سنگ‌آهن باز هم کاهش یافت

عصر بازار: در ادامه روند کاهشی شاخص قیمت سنگ آهن ایران در مرجع متال بولتن، در هفته جاری قیمت سنگ آهن ایران کاهش چهار دلاری را تجربه کرد.

قیمت سنگ‌آهن باز هم کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، پس از آنکه با پیگیری بخش خصوصی، مرجع متال بولتن که یکی از مراجع مهم قیمت‌گذاری سنگ آهن در دنیاست، کار اعلام شاخص قیمت سنگ آهن با عیار 60 درصد ایران را آغاز کرد، قیمت سنگ آهن ایران در این مرجع هر هفته با کاهش همراه بوده است.

    پیش از این تنها مرجعی که قیمت سنگ آهن ایران را اعلام می‌کرد، یومتال بود که به گفته فعالان سنگ آهن، با توجه به ذی نفع بودن مسوولان این سایت، قیمت سنگ آهن ایران با تفاوت عمده‌ای نسبت به قیمت واقعی اعلام می‌شد که در همین راستا نخستین شاخص اعلام شده از سوی متال بولتن حدود 9 دلار از یومتال بالاتر بود.

    اما در هفته‌های گذشته قیمت سنگ آهن ایران سیر نزولی در پیش گرفت و در حالی که شاخص قیمت سنگ آهن ایران در اولین اعلام یعنی 14 اکتبر، 52.5 دلار اعلام شد، پس از کاهش در سه هفته اخیر به 44 دلار و 39 سنت رسیده است.

    بر پایه گزارشات متال بولتن، شاخص قیمت سنگ آهن با عیار 60 درصد ایران در هفته‌های ذقبل به ترتیب برابر 50 دلار و 15 سنت در 21 اکتبر و 48 دلار و 97 سنت در 28 اکتبر بوده است که در آخرین اعلام متال بولتن این شاخص در چهارم نوامبر 2015 عدد 44 دلار و 39 سنت را نشان می‌دهد.

    این در حالی است که روز پنجشنبه قیمت سنگ آهن با عیار 62 درصد با احتساب هزینه حمل و بیمه در بندر تیانجین چین با افت بیش از یک درصدی به هر تن 47.70 دلار رسید و این قیمت پایین‌ترین قیمت سنگ آهن از 8 جولای تاکنون است که در آن تاریخ قیمت سنگ آهن رکورد 44.10 دلار را به ثبت رسانده بود.

    بر اساس این گزارش، طی دو ماه گذشته نیز قیمت سنگ آهن با افت بیش از 8.2 درصدی مواجه شده است و کاهش قیمت سنگ آهن ایران در بازارهای جهانی نیز به دلیل ادامه رکود سنگ آهن در دنیا اتفاق افتاده است.

    کاهش قیمت سنگ آهن در حالی کماکان ادامه پیدا می‌کند که بسیاری از کارشناسان تا حدود دو سال آینده بهبود چندانی برای این وضعیت پیش‌بینی نمی‌کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها