عصر خودرو

قائم مقام وزیر نیرو در کنفرانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر اعلام کرد؛

دو برابر شدن حجم بهره‌برداری از انرژی‌ خورشیدی تا ۲۰۳۰

عصر بازار- قائم مقام وزیر نیرو با اشاره به تعهد داوطلبانه ایران برای کاهش گازهای گلخانه‌ای گفت: انرژی‌های تجدیدپذیر در این زمینه می‌تواند نقش موثری ایفا کند و با تحقیق و پژوهش می‌توانیم قیمت تمام‌شده را کاهش دهیم.

دو برابر شدن حجم بهره‌برداری از انرژی‌ خورشیدی تا ۲۰۳۰
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا،قائم مقام وزیر نیرو با اشاره به تعهد داوطلبانه ایران برای کاهش گازهای گلخانه‌ای گفت: انرژی‌های تجدیدپذیر در این زمینه می‌تواند نقش موثری ایفا کند و با تحقیق و پژوهش می‌توانیم قیمت تمام‌شده را کاهش دهیم.

    مهندس محمودی روز سه‌شنبه، 9 آبان ماه جاری در دومین کنفرانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر با تاکید بر اینکه عرضه تجدیدپذیرها منحصر به جغرافیای کشور نیست، افزود:‌ در طول دوران‌های تاریخی، بشر همواره با گونه‌هایی از انرژی سر و کار داشته است و مسئله تامین غذا و آب برای او بسیار مهم بوده است.

    وی ادامه داد: این امر باعث شد بشر به سمت توسعه حرکت کند، ولی در ادامه این مسیر به دلیل عدم مراعات جنبه‌های علمی محیط زیست را با چالش‌هایی مواجه کرده است.

    وی با بیان اینکه امروزه سوخت‌های فسیلی نقش اساسی در تولید انرژی ایفا می‌کند، اضافه کرد: کشورهای مختلف برای رفع این چالش به سمت تنوع بخشی انرژی حرکت کرده‌اند که با توجه به اثرات مخربی که این اقدامات بر روی محیط زیست برجای گذاشته است، در مجامع بین‌المللی قوانینی برای رفع این آثار مخرب وضع شد.

    قائم مقام وزیر نیرو اضافه کرد: در این راستا بیش از 50 کشور دنیا به صورت اجباری و داوطلبانه اقدام به کاهش گازهای گلخانه‌ای کرده‌اند.

    وی با اشاره به آمارهای جهانی در زمینه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، افزود: ‌آمار آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر نشان می‌دهد که تا سال 2030 حجم بهره‌برداری از انرژی خورشیدی از 18 درصد به 36 درصد افزایش می‌یابد که این سرعت دو برابری نشان از روند افزایشی بهره‌برداری از انرژی‌های تجدیدپذیر نسبت به سوخت‌های فسیلی دارد.

    وی اضافه کرد:‌ بر اساس آمارها 700 تا 1300 تریلیون دلار تولید ناخالص جهان از طریق این انرژی‌ها تامین می‌شود.

    قائم مقام وزیر نیرو با تاکید بر اینکه ایران در دوران توسعه به سر می‌برد، اضافه کرد: ایران دارای 77 هزار مگاوات ظرفیت تامین انرژی برق است که نیم درصد آن متعلق به انرژی‌های تجدیدپذیر که بالغ بر 420 مگاوات می‌شود، است.

    وی با بیان اینکه این میزان تا سال جاری به 1000 مگاوات افزایش می‌یابد، اظهار کرد: از میزان 77 هزار مگاوات ظرفیت تولید برق، 11 تا 12 هزار مگاوات انرژی برق آبی و بقیه ترکیبی از انرژی‌های سوختی است.

    محمودی با اشاره به تعهد ایران در کاپ 22 در زمینه کاهش 4 درصدی گازهای گلخانه‌ای، خاطر نشان کرد: یکی از راه‌کارهای کاهش گازهای گلخانه‌ای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر است  ک در این زمینه می‌توانیم طلایه‌دار باشیم.

    به گفته وی، ایران دارای 60 هزار مگاوات تولید انرژی خورشیدی و 30 هزار  مگاوات انرژی بادی است؛ از این رو انرژی‌های تجدیدپذیر به عنوان یک منبع لایزال خداوندی در اختیار کشور قرار دارد.

    وی با تاکید بر اینکه در ایران انگیزه‌های لازم برای بهره‌برداری از انرژی‌های تجدید پذیر وجود دارد، تاکید کرد: در این راستا باید با تحقیق و همکاری با صاحبان این صنعت قیمت تمام‌شده این انرژی‌ها را کاهش منطقی دهیم، ضمن آن‌که باید در راستای بومی‌سازی تجهیزات مرتبط با انرژی‌های تجدیدپذیر اقدام شود.

    قائم مقام وزیر نیرو همچنین از آمادگی این وزارتخانه برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.

    برچسب ها