عصر خودرو

پرداخت ۲۸۰۰ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران تا ۳ هفته آینده

عصر بازار- مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از واریز شدن مابقی مطالبات گندمکاران به ارزش ۲۸۰۰ میلیارد تومان ظرف دو تا سه هفته آینده خبر داد.

پرداخت ۲۸۰۰ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران تا ۳ هفته آینده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر, یزدان سیف  در خصوص کیفیت گندم تولید داخلی گفت: گندم ایران از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و 42 درصد گندم خریداری شده، درجه یک و بیش از 30 درصد نیز گندم درجه دو به حساب می‌آید؛ بنابراین میانگین کیفی گندم ایران بالاست.

    مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: در حال حاضر 2800 میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران باقی مانده که ظرف سه هفته آینده پرداخت می‌شود.

    وی درباره این شائبه که چرا به جای واردات گندم با قیمت پایین‌تر، بحث خودکفایی تولید گندم را مطرح و تشویق می‌کنید؟ گفت: بسیاری از کارشناسان معتقدند به جای آنکه درآمد نفت را به کشاورزان هندی، کانادایی و استرالیایی پرداخت کنیم و برای آنها اشتغالزایی به وجود بیاوریم، می‌توانیم با ادامه طرح خودکفایی گندم، این پول را سر سفره کشاورزان خودمان ببریم.

    به گفته سیف، نان تولیدی در دو سال اخیر به اذعان بسیاری از کارشناسان صنایع غذایی نسبت به سال‌های گذشته از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار است.

     

    برچسب ها