عصر خودرو

وزارت صنعت؛

یارانه تولید سال ۹۵صرف اعطای تسهیلات به صنایع کوچک و متوسط شد

عصر بازار- وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به ادعای برخی رسانه‌ها با عنوان «معلوم نیست ۱۶ هزار میلیارد تومان یارانه تولید کجا صرف شد»، تاکید کرد که منابع پرداخت شده در سال ۱۳۹۵ در قالب پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و با هدف حمایت ویژه از صنایع کوچک و متوسط صورت گرفته که در قالب تسهیلات و نه یارانه یا وجوه اداره شده بوده است.

یارانه تولید سال ۹۵صرف اعطای تسهیلات به صنایع کوچک و متوسط شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌های انجام شده همه مراحل کار را به صورت شفاف برای دست اندرکاران اجرایی و نظارتی طراحی کرده است.
    برای مدیریت این فرایند سامانه‌ ثبت ‌نام، ثبت ‌وقایع و اقدامات عوامل اجرایی طراحی و پیاده‌سازی شد که گزارش‌های آن به صورت برخط و منظم در اختیار مقامات ذیربط قرار ‌گرفت .
    تسهیلات به بنگاه‌هایی پرداخت ‌شد که از نظر فروش و یا فعالیت بنگاهی مشکلی نداشته و نقدینگی از عمده‌ ترین مشکلات آنها بود.
    وزارت صنعت اعلام کرد: با دستورالعمل ابلاغ شده در سال گذشته تیم‌ های نظارتی با حضور دستگاه‌های ذیربط در هر استان تشکیل و روند پرداخت تسهیلات و هزینه‌ کرد آنها از طریق بازدیدهای میدانی رصد و پایش می‌شد .
     پیشتر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده بود: امسال رقمی که صرف حمایت از بنگاه های تولیدی کوچک و متوسط می شود، از 170هزار میلیارد ریال به 200 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.
    نوبخت تاکید کرد: این بودجه، استان به استان و بانک به بانک اختصاص می یابد و چگونگی استفاده از آن نیز کنترل می شود.

    برچسب ها