عصر خودرو

مدیرعامل قشم ایر:

تفاهمنامه اولیه خرید ۱۵ فروند هواپیما با بوئینگ به امضا رسیده است

عصر بازار- مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم ایر گفت: مذاکره ما با بوئینگ و ایرباس ادامه دارد و تفاهمنامه اولیه خرید ۱۵ فروند هواپیما با بوئینگ نیز به امضا رسیده است.

تفاهمنامه اولیه خرید ۱۵ فروند هواپیما با بوئینگ به امضا رسیده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، محمود شکرآبی امروز (یکشنبه) افزود: با امضای تفاهمنامه اولیه با بوئینگ قرار شده است این شرکت مجوزهای مورد نیاز را از خزانه داری امریکا بگیرد و شرکت قشم ایر نیز به دنبال تامین منابع مالی اجرای قرارداد باشد.

    به گفته وی، طبق تفاهمنامه اولیه با بوئینگ مقرر شده است «پس از امضای قرارداد فروش 15 فروند هواپیما، این شرکت 2 فروند هواپیمای 737 سری 800 را در سال 2018 تحویل دهد».
    وی با اشاره به مذاکرات این شرکت برای تامین 12 فروند هواپیما با نمایندگان شرکت ایرباس نیز گفت: در مجموع برای خرید چهار فروند ایرباس 330 پهن پیکر و هشت فروند ایرباس 320 یا 321 از طریق فاینانسورهای خارجی در حال مذاکره ایم که این هواپیماها را به صورت دست دوم یا نو بخریم.
    شکرآبی اضافه کرد: با توجه به شرایط بازارهای جهانی در صورتی که بتوانیم فاینانسورهای خارجی را برای تامین مالی خرید این هواپیما جذب کنیم، خریدهای ما از ایرباس به صورت اجاره به شرط تملیک خواهد بود.
    وی اعلام کرد: توانستیم برای نخستین بار مجوز پروازهای قشم ایر به کشورهای عضو اتحادیه اروپا را دریافت کنیم و برای توسعه مسیرهای بین المللی به ناوگان جدیدی برای پرواز از ایران به اروپا نیازمندیم.
    شکرآبی از جابجایی 30 درصد حاجیان ایرانی در حج امسال با این ناوگان خبر داد و افزود: قرار بود بیش از 86 هزار حاجی ایرانی توسط ناوگان هوایی ایران ایر و سعودی جابجا شوند اما با توجه به اعلام ناتوانی شرکت سعودی، مقرر شد بخشی از این افراد توسط ناوگان قشم ایر بین ایران و فرودگاه های جده و مدینه جابجا شوند.
    بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از پنجم آبان ماه با شعار «رسانه های آزاد، انسجام اجتماعی و پیشرفت ملی» با حضور بیش از 940 رسانه در مصلای امام خمینی (ره) تهران گشایش یافته است و فعالیت آن تا دوازدهم آبان ماه، همه روزه از ساعت 9:30 تا 20:30 ادامه دارد.
    خبرگزاری جمهوری اسلامی در غرفه شماره 229 پذیرای بازدیدکنندگان است.

    برچسب ها